Kick off - Reisverslag uit Perth, Australië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu Kick off - Reisverslag uit Perth, Australië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

Kick off

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

04 April 2014 | Australië, Perth

Een prima reis gehad, en prima afgelopen 1,5 etmaal geweest. De kick off op Schiphol was supergezellig: "chauffeur" Georgette stond om kwart over 7 voor de deur, en op Schiphol troffen wij ook nog mijn beide ouders, die een dagje uit hadden gepland, met koffie samen met mij, het heerlijk naar hun zin hadden en toch niet verder kwamen dan de vertrekhal van Schiphol! Heerlijk om die instelling te hebben/houden.
Misschien moet ik nu wat mensen teleurstellen, maar echt, de vlucht ging vlot, comfortabel en zelfs niet geheel ongezellig. Op de A - B - C rij zat ik op A, B bleef lekker leeg, en op C zat Mark uit Antwerpen. Mark had genoeg sociale antenne's om voldoende te babbelen (over België/Nederland, economische crisis, films, boeken etc.) maar dus ook om weer even stil te zijn, want hij had zich voorgenomen 3 films te gaan bekijken. Ja, 't is echt zorgvuldig plannen van je agenda tijdens zo'n reis, anders wordt het natuurlijk niks! ;-) zijn 3e film was Home to Home, en blijkt een aanrader te zijn. Kijk, dat neem je dan weer even mee, hè?
Voor mij was het lezen, heerlijk die eReader, film kijken (All is Lost, R.Redford: meesterlijk; één acteur in de film, en slechts 6 zinnen tekst. Indrukwekkend, zeker!), Lonely Planet bekijken en proberen te slapen. Alles, behalve de laatste, volledig geslaagd.
Na de overstap op Changi / Singapore, wat een oase van rust was om vijf uur 's morgens, was het nog slechts 5 uur; het eerste deel was 11,5 (dus totaal 11.5+2.5+5=19 uur slechts) naar Perth. Het laatste uur vloog ik over de kuststrook van Australië en was de geel en ook rode kleur van de bodem die zo beroemd is vandit land heel goed zichtbaar: mooi! En echt een goede eerste kennismaking omdat het zo typerend is voor wat er nog komt.
Perth International Airport bood al snel weer veel hulpvaardige mensen; of moet ik zeggen hulpbiedende mensen: vaardigheid is toch echt anders......... De combinatie van de meest vlotte verbinding naar het city center ( hier CBD genoemd: central business center) en de goedkoopste maakte dat er nogal wat opties waren waaruit gekozen kon worden. En iedere keer als ik dacht het beste advies te hebben, en naar de betreffende halte was gelopen, met 19,6 kg Samsonite achter mij aan rollend, en 7,5 kg op m'n rug, bleek de wachttijd toch wel erg lang want de bus was net weg..... OK dan een andere optie, maar daar dezelfde ervaring. Ik weet niet meer hoeveel keer ik die 300 meter voor de aankomsthal heen en weer gelopen ben, maar 3 uur na touch-down was ik bij mijn hotel Melbourne in Perth CBD. Na de boel even op mijn kamer gestort te hebben, ben ik meteen de lange Hay Street, waar mijn hotel is, op/af gelopen. Ja, deels dus wel, want hij is heel erg lang. Een leuke moderne winkelstraat met meer dan voldoende cafétjes, terrasjes en restaurantjes om de 2 dagen die ik hier heb door te komen! Voor de dames wat namen van winkels, dan weten jullie meteen hoeveel ik daar aanschaf (niet!): MaxMara, Prada, Bally YSL om enkele te noemen.
Mijn eerste Australische (Local brand) waren heerlijk, want het is hier behoorlijk warm met 28 graden, daarna een Black Angus Burger en een stevig glas rode wijn, om nog even wat extra de slaap op te wekken (?!?!) want ik moest echt wel om 9 uur mijn bed gaan opzoeken anders was ik omgevallen....... Na 11 uur bijna onafgebroken slapen ben ik vanmorgen wakker geworden, en voel me 'toppie'!

  • 04 April 2014 - 06:48

    Georgette:

    Geweldig om te lezen dat je de reis goed hebt overleeft en nu 'down under' rondscharreld!
    Het klinft nu al benijdenswaardig en ook een beetje bekend: drie keer met je koffers heen en weer zeulen op advies van lokale 'experts' klinkt als Napels.
    Maar goed; nu gaan genieten, want (di jouw reden vest niet) ik veheug me op je belevenissen!

  • 04 April 2014 - 07:48

    Ansje:

    Goedemorgen??? Eef,
    HEERLIJK om weer mee te mogen genieten van je reis(verhalen) ik geniet daar altijd intens van, heus je zou een reisboek moeten schrijven, heerlijk!!!
    ik wens je heel veel plezier en kijk nu al uit naar je volgende 'verslag'
    groet en geniet!!!!
    Ansje

  • 04 April 2014 - 07:54

    Margreet:

    Op alle fronten dus een goede start gehad: fijn! De kleuren bij het aankomen vliegen lijkt mij fantastisch om te zien! Op naar het volgende moois!
    ( en kennelijk is het gelukt je wachtwoord te vinden? Of nieuw blog gemaak?)
    Tot volgende keer.....leuk je weer te volgen!

  • 04 April 2014 - 08:24

    Jolanda:

    Het echte avontuur is nu dus begonnen.
    Ik krijg het gevoel dat ik met je meereis! Ben ik toch ook een beetje in Australië

  • 04 April 2014 - 08:42

    Karin:

    Heerlijk Eef! En wat leuk, Bally! Nou, dat wordt weer elke dag kijken of er een verslag van je is. Voelt altijd alsof je helemaal niet ver weg bent, grappig is dat. Moet nog wel even rekenen hoe laat t bij je is, ik ga t ff opzoeken. Veel plezier vandaag! Liefs Karin

  • 04 April 2014 - 09:19

    Mieke:

    Heel veel plezier down under Eef.

  • 04 April 2014 - 10:23

    Lonneke Holling:

    Oo kilinkt geweldig!! Heel veel plezier!

  • 04 April 2014 - 11:27

    Mp:

    zo.Eefje, het begin is daar! alleen die 7.5kg op je rug bevallen me niet zo, maar....wie ben ik?
    Heel fijn dat je al zo snel belde. vandaag ga je al weer verder,dus moeten wij ook wel
    mee reizen, en je radt het al: we worden er nog a.ltijd niet moe van, integendeel,
    we genieten mee. Hier dus alles prima en voor jou weer goee reis:tot mailens!!!
    liefs mp.

  • 04 April 2014 - 11:29

    Gerry:

    Fijn, dat bijna alles zo soepel is verlopen. En nu het grote genieten!! Wij genieten met je mee. Liefs Gerry

  • 04 April 2014 - 12:20

    Mimi:

    Lieve Eef,
    We wensen je een fijne reis toe en hopen dat je voor 24 mei terug bent.
    Groetjes,
    Rob en Mimi

  • 04 April 2014 - 13:57

    Silvana:

    Dat klinkt zeer relaxt allemaal zo'n vlucht en verplicht lezen, films kijken rust!
    Fijn dat er een berichtje komt trouwens.. Was even bang dat die haai die had toegeslagen, of liever gezegd toegehapt, misschien jou te pakken had genomen. Was logistiek gezien niet helemaal mogelijk, maar toch!
    Pas op met zwemmen in de zee dus!!!
    Njoy!

  • 05 April 2014 - 00:57

    GB:

    Prima start gemaakt zus. Goed voorbeeld doet . . . . . Opa en Oma hebben het maar druk met het bijhouden van al die wensites. Ik zal ook eens op mark.waarbenjij.nu kijken wat deze belg nou van zijn reisgenote vond. Heel plezier en pas goed op jezelf. We blijven je ook vanuit Texas volgen.

  • 05 April 2014 - 18:43

    Sjonnie:

    Oei, bijna je eerste belevenissen gemist, maar gelukkig ben je er zonder mij ook goed aangekomen. Nu maar weer genieten van al het moois wat je gaat beleven!
    Liefs Sjon.

  • 09 April 2014 - 19:41

    Léonine:

    Kijk een kick off 'uit het boekje! Zo hoort 'ie dus vooral dóórgaan! XL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eef & Ron

Eef 2023

Actief sinds 01 April 2008
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 75313

Voorgaande reizen:

31 Januari 2023 - 15 Maart 2023

Argentinië: alles wat je van ver haalt .....!

19 Augustus 2019 - 18 September 2019

Suriname

01 Maart 2018 - 02 April 2018

Warm Waters in West Indies

10 April 2017 - 04 Mei 2017

Genieten in Zuid Afrika en Swaziland

21 September 2016 - 03 Oktober 2016

Alle fjorden, de Noordkaap en weer terug!

28 Maart 2016 - 27 April 2016

Indonesië: West Papua, De Molukken, Lombok

01 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Eindeloze Zijderoute, Noord-West China

02 April 2014 - 05 Mei 2014

Awesome Australia

31 Augustus 2013 - 21 September 2013

Vesuvius, Etna, Stromboli & overige pizza's

17 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Ameeezing Malaysia

28 Oktober 2011 - 01 November 2011

Wenen

01 Juni 2011 - 24 Juni 2011

Rondreis Kleuren, geuren en smaken

06 Augustus 2010 - 03 September 2010

Borneo, Sulawesie en Lombok

18 Juni 2009 - 12 Juli 2009

Alaska

01 Mei 2008 - 04 Juni 2008

Indonesie, Kleine Sunda Eilanden

Landen bezocht: