Vrolijk, vriendelijk en vermakelijk! - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu Vrolijk, vriendelijk en vermakelijk! - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

Vrolijk, vriendelijk en vermakelijk!

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

14 April 2016 | Indonesië, Ambon

Natuurlijk waren het begin deze week, ondanks toch ook aardige momenten, een beetje off days. Het is niet erg dat het regent, zelfs onder hoge temperaturen smelt ik niet. Dat je ingewanden wat opspelen: 'what's new' in dit deel van de wereld. Maar de directe omgeving hier was gewoon niet zo apeteitelijk: Ambon is best een flinke stad en daaromheen zie je, zoals bijna overal geloof ik, de wat mindere buurten. Dat betekent hier eigenlijk geen dorpjes, heel veel achtergelaten vuil en alles gericht op de stad. Maar dat ik de stad Ambon met een bezoek zou vereren was toch al niet in de planning opgenomen, en dat veranderde niet toen ik hier kwam.
Gisteren echter, en ook vandaag, waren het weer een aaneenschakeling van toevallige gebeurtenissen die maken dat ik de titel boven dit epistel heb geplaatst zoals je kunt lezen!
Om het gevoel van de start van de week te doorbreken ging ik met de bemo gewoon de andere kant op! Om half 8. Een km of 20 verderop, richting oosten, ligt Tulehu aan de kust. De bemo wilde mij langs de hoofdweg afzetten en wees naar de uitstalling van brommers die mij 'into town' konden brengen. Ben ik niet gek op, en medepassagiers gingen er zich mee bemoeien, ik deed niks! Maar de bemo-bus, met 4 medepassagiers, reed even het dorp in, haahaha! Tulehu heeft op 2 plaatsen ferries, boten en speedbootjes naar diverse eilanden. Korte afstanden, langere; als je geen voorkeur hebt voor de bestemming (en waarom zou ik de één bevoorrechten boven de ander?) kies ik gewoon om praktische reden een korte afstand (veronderstelling: dan gaan ze frequent, en ben je verzekerd van de terugtocht dezelfde dag) en naar een plaatsje met een 'lieve toon': Oma.
Bij de eerste aanblik van Tulehu dacht ik meteen 'waarom ben ik hier niet meteen naartoe gegaan'; opgewekt familieleven, marktkraampjes, warungs of gewoon uitstallingen: all over the place! En hoe dichter naar het water toe, hoe meer alles gericht was op vis. Bij stalletje 3 of zo werd er al aan mij getrokken of ik niet Inkan Panggang wilde eten; Ikan betekent vis, de rest spreekt voor zich. Ik heb vrindelijk maar duidelijk bedankt (........voor 8 u 's morgens.....

  • 14 April 2016 - 09:04

    Margreet:

    Fijn, dit klinkt weer heerlijk allemaal!! Hopelijk heb je nog veel van deze vrolijke, vriendelijke en vermakelijke momenten!!

  • 14 April 2016 - 09:42

    Gerry:

    Zo zie je maar, altijd je gevoel volgen, dan valt er altijd wel ergens iets te geniete. Wat een contrasten! Enjoy yourself!

  • 14 April 2016 - 10:50

    Ron:

    Lievie, je bedoelde half 8 in de ochtend neem ik aan. Helemaal in het tropen ritme. Ik geniet van je avonturen en de wijze waarop je dit beschrijft. Zit nu zelf achter de laptop op een wat later tijdstip in Gran Canaria. Daar is het niet avontuurlijk maar wel heel ontspannend en daar was het om te doen. Dank voor je nieuwe update. Dikke kus

  • 14 April 2016 - 11:52

    Anneke:

    Leuk om niet geplande uitstapjes te maken! Ging er nog een bootje terug op een tijdstip dat jij wilde? Veel plezier nog.

  • 14 April 2016 - 19:13

    Georgette:

    Echt een gevalletje; je horizon verlengen, ontdekken en genieten!
    Ga zo door

  • 14 April 2016 - 21:48

    Hilma:

    Herkenbaar, " being Eef "niet van haar stuk te brengen en zie daar....... Een klein paradijs als beloning. Klinkt kleurrijk en vol heerlijke geuren al was het nog vroeg! Op naar het volgende lfs

  • 14 April 2016 - 22:24

    Léonine:

    Volgens mij kwestie van 'Spierinkje - kabeljauw' ... zal daar bij jou ongetwijfeld anders worden betiteld! Blijf genieten maar dit advies is volgens mij ernstig overbodig ...! XL

  • 16 April 2016 - 15:54

    MP:

    LOD
    Zo zie je maar, als je maar ver genoeg reist. dan heb je nog eens wat te vertlellen!
    Wij vermaken ons intussen wel met hollandse spruiten enzo!
    Maar geen vis aan de warong!!
    Koop dan maar varken van de BBQ. En zorg dat je weer heelhuids thuiskomt.
    Vermaak je! Lfs,MP

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eef & Ron

Eef 2023

Actief sinds 01 April 2008
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 75546

Voorgaande reizen:

31 Januari 2023 - 15 Maart 2023

Argentinië: alles wat je van ver haalt .....!

19 Augustus 2019 - 18 September 2019

Suriname

01 Maart 2018 - 02 April 2018

Warm Waters in West Indies

10 April 2017 - 04 Mei 2017

Genieten in Zuid Afrika en Swaziland

21 September 2016 - 03 Oktober 2016

Alle fjorden, de Noordkaap en weer terug!

28 Maart 2016 - 27 April 2016

Indonesië: West Papua, De Molukken, Lombok

01 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Eindeloze Zijderoute, Noord-West China

02 April 2014 - 05 Mei 2014

Awesome Australia

31 Augustus 2013 - 21 September 2013

Vesuvius, Etna, Stromboli & overige pizza's

17 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Ameeezing Malaysia

28 Oktober 2011 - 01 November 2011

Wenen

01 Juni 2011 - 24 Juni 2011

Rondreis Kleuren, geuren en smaken

06 Augustus 2010 - 03 September 2010

Borneo, Sulawesie en Lombok

18 Juni 2009 - 12 Juli 2009

Alaska

01 Mei 2008 - 04 Juni 2008

Indonesie, Kleine Sunda Eilanden

Landen bezocht: