Aan alles komt n eind, ook het goede - Reisverslag uit Saint Lucia, St. Lucia van Eef & Ron - WaarBenJij.nu Aan alles komt n eind, ook het goede - Reisverslag uit Saint Lucia, St. Lucia van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

Aan alles komt n eind, ook het goede

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

02 April 2018 | St. Lucia, Saint Lucia

Mijn vorige verhaaltje gaf al het einde van de zeiltrip aan, maar dat was zaterdagochtend. Met een soort hinkstap-sprong ben ik toen, vanaf Grenada dus, de terugreis begonnen.
Wat een bijzondere maand kan ik nu weer afsluiten, er waren niet zes sloten die op mij wachtten, ook niet heel spannende avondturen (ok, naar mijn maatstaven), maar een overdaad aan mooie ervaringen, momenten, plekjes en mensen. Alles zat er dus in. Toen ik de zeilreis geadverteerd zag in oktober was dit voor mij wel het startpunt om deze reis te gaan voorbereiden. Natuurlijk heb ik al heel wat kleine zeilbootjes gevaren, zelfs mijn eigen Triton, en op veel grotere meegevaren (Indonesië), maar deze had wel een andere dimensie. Met een klein clubje mensen, ook echte betrokkenheid bij het zeilen, maar vooral op het grote, best heftige water.......... De Caribische Zee en de Atlantische Oceaan kennen daar een heel constante ‘bries’ (uit de mond van Harry) die doorgaans windkracht 5of 6 is. Natuurlijk een zeetje waar ik niet zelf aaN de slag zou kunnen, maar op deze manier wel! Eigenlijk al heel lang een verstopte droom die waargemaakt is. En door de twee weken ‘zwerven over de eilanden’ vooraf had de carib wereld er al voor gezorgd dat ik in de relax-stand was. Natuurlijk enorm genieten van boot, mensen en kleine uitstapjes, maar ook heel veel turen over zee. Dat gaat nooit vervelen. En ook gingen dan regelmatig mijn gedachten ook naar de vele keren dat ik met broer Bert dit soort ervaringen deelde. Met als belangrijkste de zomer dat Bert mij twee keer een weekend geholpen had om samen de Triton heen en terug naar Friesland te varen (2004), omdat ik zo’n trip niet makkelijk alleen kon. Fantastische herinneringen heb ik daaraan. We konden samen intens genieten van het varen en van het water!
De afgelopen twee dagen dus een aantal keer in vliegtuigen gezeten en vanwege het vele wachten, ook tijd gehad om de totale trip aan mij voorbij te laten gaan.
Natuurlijk krijg ik straks thuis weer de klassieke vraag “Wat vond je nu het allermooiste?” (Toch, Sjonnie?) en ik kan nu al zeggen dat ik daar geen antwoord op weet. Het is het geheel, en de variatie, die het zo mooi maakte. Natuurlijk komt soms die avond op dat strandje met de BBQ en kreeft bovendrijven, maar dan ook weer die vrouw in het buststation op St. Vincent die ik 2keer sprak, of de ferry overtocht naar Cariacou eiland op de Lady JJ met de inmiddels beroemde 2 Duitsers Met 1 Fiets, wat hilarisch was. De rumpunches mag ik niet vergeten èn de heerlijke rum-shotjes ‘s avonds na het eten met Harry en Petra op de Vrijbuiter (de overige opstappers waren niet zo van de alkohol....).
Het was allemaal mooi, maar nu stap ik op mijn laatste vliegtuig, richting Amsterdam dus en wacht ook héérlijk ‘thuis’ weer.
Tot ziens!

  • 02 April 2018 - 13:09

    Anneke:

    Ik hoop dat je een goede thuisreis hebt gehad, in ieder geval welkom thuis!

  • 02 April 2018 - 13:19

    Georgette:

    Aan jouw verhalen komt hiermee weervoor een tijdje een eind. Het mooiste kan ik er ook niet uit kiezen, dat het geweldig moet zijn geweest is duidelijk met een !
    Tot woensdag

  • 02 April 2018 - 15:40

    Marina :

    Welkom thuis en sterkte met het aanpassen in dit druilerige weer. Tot ziens

  • 02 April 2018 - 20:56

    Hilma:

    Welkom thuis globetrotter! Hoop dat ook het laatste stukje reis aangenaam was.
    Dank voor al je belevenissen, heerlijk.
    Oost west.... spreek je gauw. Lfs

  • 02 April 2018 - 21:32

    Margreet:

    Fijn Eef dat je weer een fantastische reis hebt gehad, met veel afwisseling! Nu lekker nagenieten.
    Welkom thuis !

  • 02 April 2018 - 23:16

    An Cromberge:

    Welkom thuis Eef en bedankt,dat ik weer mee mocht genieten van deze reis door je mooie verhalen en foto's

  • 06 April 2018 - 11:41

    Eef & Ron :

    Iedereen, degenen die reacties achterlieten, maar ook àlle andere lezers, heel hartelijk bedankt! Ik geniet van het af en toe schrijven van belevenissen en wat reflectie hierop. Maar het maakt het dubbel leuk wanneer anderen daar ook plezier aan beleven!
    Tot een volgende keer?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eef & Ron

Eef 2023

Actief sinds 01 April 2008
Verslag gelezen: 805
Totaal aantal bezoekers 75540

Voorgaande reizen:

31 Januari 2023 - 15 Maart 2023

Argentinië: alles wat je van ver haalt .....!

19 Augustus 2019 - 18 September 2019

Suriname

01 Maart 2018 - 02 April 2018

Warm Waters in West Indies

10 April 2017 - 04 Mei 2017

Genieten in Zuid Afrika en Swaziland

21 September 2016 - 03 Oktober 2016

Alle fjorden, de Noordkaap en weer terug!

28 Maart 2016 - 27 April 2016

Indonesië: West Papua, De Molukken, Lombok

01 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Eindeloze Zijderoute, Noord-West China

02 April 2014 - 05 Mei 2014

Awesome Australia

31 Augustus 2013 - 21 September 2013

Vesuvius, Etna, Stromboli & overige pizza's

17 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Ameeezing Malaysia

28 Oktober 2011 - 01 November 2011

Wenen

01 Juni 2011 - 24 Juni 2011

Rondreis Kleuren, geuren en smaken

06 Augustus 2010 - 03 September 2010

Borneo, Sulawesie en Lombok

18 Juni 2009 - 12 Juli 2009

Alaska

01 Mei 2008 - 04 Juni 2008

Indonesie, Kleine Sunda Eilanden

Landen bezocht: