Het is bijna zover! - Reisverslag uit Soest, Nederland van Eef & Ron - WaarBenJij.nu Het is bijna zover! - Reisverslag uit Soest, Nederland van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover!

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

27 Maart 2016 | Nederland, Soest

De maand maart loopt ten einde, morgen vertrek ik richting Jakarta. De 'boeken' zeggen dat de moessonperiode tot eind maart loopt, nou voor een deel in elk geval lijkt dat te kloppen. Op alle eilanden waar ik de komende weken wil verblijven is er overdag en 's nachts nu nog volop regen, onweer en wind! Temperaturen net onder de 30 graden of net erboven, gevoelstemperaturen....... Richting 40, of er zelfs overheen!! Toch slim hè, dat als ik arriveer de kalender al bijna op april staat?!! Hahaha!
Goed, alles zal dus vochtig zijn, dat so wie so!
De laatste dagen voorbereidingen gepleegd, maar had er nou niet echt de gang in, zodat er vandaag nog veel te doen is. Vandaar dat ik nu 'rustig' even dit eerste berichtje zit te schrijven! Nou, eigenlijk ook omdat Anneke vroeg naar een foto, die mijn belangrijke voorbereidende handelingen goed weergeeft. Zie hierbij.
In tegenstelling tot andere jaren ga ik dit keer maar eens ècht 3 uur voor vertrektijd naar Schiphol. Ik maak daar geen pleziertje van, het is de laatste jaren drukker en drukker; daar kunnen velen van jullie over mee praten. En met alle extra veiligheidsvoorzieningen en -regels op dit moment, ik ga mij maar eens netjes gedragen.
Morgen brengt Georgette mij naar Schiphol, heelrijk, geen omkijken naar (ja, Georgette natuurlijk wel!).
Ik ga nu nog even verder met het completeren van m'n spullen die meemoeten; ik heb altijd een hoeveelheid van 'handige spulletjes' bij me, velen verklaren me voor gek, maar ik ben dan ook altijd degene die ........ De kurketrekker op zak heeft, een paar papieren toilet-seats of weggooiwashandjes kan missen, een extra drinkbeker bij zich heeft, voldoende en divers assortiment aan oorbellen etc. kan aanbieden (aan lokale meisjes òf mede-reizigers;-))! Ik bedoel maar.........je zult maar in mijn buurt zijn tijdens het reizen........

• 27 Maart 2016 - 19:38

Gerry:

Hoi lieve Eef,

Wens je een heel goede en voorspoedige reis toe met een happy landing. Ga heerlijk genieten van al dat moois daar. Ik ga weer genieten van jouw reisverslagen. Verheug mij er nu al op. Lieve groet.
    Gerry

• 27 Maart 2016 - 22:42

Léonine:

Hi globetrotter! Lees ik nou goede voornemens zoals je 'netjes gedragen' ... het moet niet gekker worden!! We gaan het zien en ongetwijfeld mee beleven. Veel plezier, sit back, relax and enjoy the ride!! Goede vlucht(en) en landing(en) gewenst en inderdaad 'je zult maar in jouw buurt zijn tijdens het reizen' ;-)! Liefs en zoen, Léo

• 28 Maart 2016 - 10:18

Georgette:

Kan het meenemen van handige spulletjes bevestigen en heb er ook wel eens gebruik van gemaakt! Deze keer zal dat niet nodig zijn, want ik vergezel je slechts tot Schiphol en ga vervolgens van je verslagen genieten. Heel veel plezier straks

• 28 Maart 2016 - 13:04

Ron Vermeulen:

Lievie,
    Ontzettend fijne reis toegewenst. Ga ervan genieten en volg je graag in al je reisverslagen.
    Dikke kus.
    Ron

• 29 Maart 2016 - 17:45

Margreet :

Vanuit la douce France wens ik je nogmaals een mooie trip naar en door de verre landen van jouw keuze .......... voor deze reis!
    Volg je verslagen graag! Zag al een eerste tipje op FB.......