Overweldigende natuur, en Big 5 natuurlijk - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Eef & Ron - WaarBenJij.nu Overweldigende natuur, en Big 5 natuurlijk - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

Overweldigende natuur, en Big 5 natuurlijk

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

20 April 2017 | Zuid-Afrika, Hazyview

De groep van medereizigers,........we zijn 14 in getal, plus Andries de Zuid Afrikaanse reisleider en chauffeur Gert. De laatsten staan te boek als nederlands sprekend, maar de zware invloeden van hun 'affrikaans' maken van onze moederstaal weer iets heel nieuws! Leuk dus en werkbaar.
De medereizigers zijn gemiddeld tussen 55 en 65 jaar oud met 2 uitersten van de Belgische Helène van 35 en Piet een ex-marinier van 78. Bijna iedereen is het waard om een poosje het bankje in de comfortabele bus mee te delen en dus te babbelen of een stukje mee op te lopen ergens, maar ik heb nog geen diepe vriendschappen gesloten so far. Ene Rob uit Pijnacker en Linda, een leidinggevende mareschaussee op Schiphol zoek ik regelmatig op omdat we veel onderwerpen jnteressant vinden. Enkele dames die met elkaar delen dat ze uit Den Bosch komen meid ik een beetje.
Ja, op een groepsreis dus! Maar vor mij echt niet voor het eerst hoor: Trans-Siberië Express, Jordanië, Kenia en China-1 ging ook op die manier. Het gaat me best goed af hoor want in die heel gemeleerde samenstellingen komen mijn kameleon eigenschappen naar voren. En het is gewoon toch leuk om ieders eigen verhaal te horen, ook als dat ver van je af staat. Rob b.v. is accountant en nog niet zo bereisd; Linda Is juist een type Floortje Dessing. En beiden hebben 'zinnige praat' (= praat zoals die van mij, hahaha).
De klassieke gespreksthema's geld en het eten spelen continu en door de hele groep. Lezers, laat uw fantasie werken en je ziet het voor je!!
Gisteren een fantastische dag gehad: een van de hoogtepunten m.i. Van deze trip.
Het vereiste wel de wekker op 04.15 uur zetten, 05.15 uur in de bus zitten om om 05.45 uur voor de gate van Kruger National Park! Kruger is een van de zeer vele wildparken natuurlijk, ik denk wel een van de oudsten, maar zeker ook het grootste hier in Afrika: ons moederlandje past ruim binnen de omheining van dit beroemde park.
Tja wat vertel je hierover, het gaat 'simpelweg' om prachtige dieren (Big Five gezien binnen 4 uur!) en overweldigende natuur! Van 's morgens 6 tot 's middags 5 dus. Alleen maar genieten vanuit een (niet zo comfortabele dit keer...) safaribus voor 7 personen.
Ja, natuurlijk probeer ik zo spoedig mogelijk foto's ook te plaatsen, maar waarbenjijnu heeft zo z'n beperkingen en in elk geval kost uploaden best wat tijd vanuit een land als dit, en ik doe dit soort dingen een beetje in gestolen uurtjes. En dan moet ik nog wifi hebben ook...
In elk geval hier in het klein:

  • 20 April 2017 - 15:23

    Anneke:

    Klinkt geweldig! Je moet er vroeg voor op maar dan krijg je er wel wat voor! Enne .... die foto's houden we dan gewoon te goed!

  • 21 April 2017 - 12:05

    Ron:

    Lievie,

    Ha ha kameleon eigenschappen. Nooit geweten. Grapje. Jij babbelt altijd gezellig door tegen een ieder dus je komt de tijd wel door. Geniet lekker van dat intense landschap. Het lijkt me echt overweldigend om alles nu van dichtbij te zien ipv de televisie en dus ook te ruiken.......
    Wel wijntje nemen he. Je bent in het land van de goede wijnen....

  • 21 April 2017 - 20:45

    Georgette:

    Heel benieuwd naar de foto's! Geniet van alles om je heen. Hoe is het s'nachts? Aardedonker en veel dierenkabaal?

  • 22 April 2017 - 00:04

    Sjonnie:

    Het is weer heerlijk om al je verhalen via hier en de mail mee te beleven. Maar dit verhaal over het wild spreekt mij natuurlijk wel erg aan! Ik zie die big 5 weer voor me!
    Geniet er maar van en hopelijk snel wat foto's.
    Liefs Sjon

  • 22 April 2017 - 00:25

    Hilma:

    Twee soorten om van te genieten mens en dier. De laatste lijkt mij heel interessant als je zo snel 5 soortenziet. Bij de eerste kun je selecteren;-) Ook fijn! Geniet van al het nieuwe en net als ieder benieuwd naar de foto's. Groetjes

  • 22 April 2017 - 09:17

    Léonine:

    Ik zie het voor me: kwek -znnig!- kwek kwek, kijk, kijk, kijk, ongetwijfeld met een bescheiden lachje -anders no big 5 lijkt me - en genieten, met volle teugen genieten! Doe ik hier ... meegenieten! XL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eef & Ron

Eef 2023

Actief sinds 01 April 2008
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 75300

Voorgaande reizen:

31 Januari 2023 - 15 Maart 2023

Argentinië: alles wat je van ver haalt .....!

19 Augustus 2019 - 18 September 2019

Suriname

01 Maart 2018 - 02 April 2018

Warm Waters in West Indies

10 April 2017 - 04 Mei 2017

Genieten in Zuid Afrika en Swaziland

21 September 2016 - 03 Oktober 2016

Alle fjorden, de Noordkaap en weer terug!

28 Maart 2016 - 27 April 2016

Indonesië: West Papua, De Molukken, Lombok

01 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Eindeloze Zijderoute, Noord-West China

02 April 2014 - 05 Mei 2014

Awesome Australia

31 Augustus 2013 - 21 September 2013

Vesuvius, Etna, Stromboli & overige pizza's

17 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Ameeezing Malaysia

28 Oktober 2011 - 01 November 2011

Wenen

01 Juni 2011 - 24 Juni 2011

Rondreis Kleuren, geuren en smaken

06 Augustus 2010 - 03 September 2010

Borneo, Sulawesie en Lombok

18 Juni 2009 - 12 Juli 2009

Alaska

01 Mei 2008 - 04 Juni 2008

Indonesie, Kleine Sunda Eilanden

Landen bezocht: