Heerlijk weer weer....... - Reisverslag uit KwaZulu, Zuid-Afrika van Eef & Ron - WaarBenJij.nu Heerlijk weer weer....... - Reisverslag uit KwaZulu, Zuid-Afrika van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

Heerlijk weer weer.......

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

22 April 2017 | Zuid-Afrika, KwaZulu

We namen afscheid van Swaziland vanmorgen en rijden Zululand binnen. Over de prachtige dag in Kruger werd nog veel nagepraat. Zeer positief overall. Maar dan val ik toch weer helemaal van mijn stoel als ik (mintens!) twee reizigers hoor praten over "Ik had ze (de wilde dieren) toch veel dichterbij willen zien", "Begroeing dicht bij de weg stond te vaak in de weg om foto's te maken", "De verwachting was dat we veel meer dieren konden zien"........... Van dit soort prietpraat sla ik helemaal dicht; mond houden, niets aan doen....! Wel denk ik erover om deze personen bij ons afscheid een jaarkaart bij de dichtstbij zijnde Zoo te schenken!
Onderweg weer Swaziland uit en Kuazula Natal een stop langs stalletjes met 'spul'. Wat vermakelijk was was dat ik met een jong, trendy ogend meisje aan de praat raakte, en zij over Nederland en sneeuw en ijs wilde weten. Gewoon het gebruikelijke babbeltje over mijn indruk hier en zij over Nederland. Na enkele minuten kwam reisgenoot Rob erbij en zij ik lachend tegen het meisje dat Rob heel graag hier wilde blijven met de gedachte dat hij een en later twee vrouwen kon huwen! Vanaf behoorlijke afstand werd er toen geroepen, en bleek dat dat voor haar bestemd was: een man, vader, broer, oom you name it, riep haar zichtbaar tot de orde en gebood haar ook naar een ander stalletje te gaan om te werken. Naar alle (100%) waarschijnlijkheid achtte hij het ongepast dat Rom, keurige vent mdden vijftig, met haar ging praten, wat nog practisch net het geval was!,, hahaha! Dit keer zit ik eens niet zelf in 'de gevaren zône' maar maakte het wel van dicht bij mee!
We sliepen net voorbij het 3-landenpunt (Swaziland, Zuid Afrika, Mozambique) in een lodge nabij Hluhluwe Nationaal Park. Weer zo'n plek waar erg gewaarschuwd wordt voor loslopende nijlpaarden 's avonds en 's nachts! Toen ik vannacht wakker werd heb ik nog even voor het raam gekeken....helaas alleen een bewaker die z'n ronde doet.

• 22 April 2017 - 09:33

Léonine:

Toeschouwer in optima forma en verschillende hoedanigheden ... En jij komt dus niet voor beschuit maar alleen voor een hippo 'je bed uit'. Leuk zijn ze met die vrolijke, beweeglijke oortjes! Ze gaan je vast vandaag verrassen!

• 22 April 2017 - 10:11

Anneke:

Jammer dat de hippo een bewaker bleek! Maar goed, je kunt niet alles hebben. Maar wie weet ....
    Veel plezier nog!

• 22 April 2017 - 14:34

Hilma:

Begrijp dat jij voldoende wild life hebt genoten inclusief "wilde man" in de nacht. En verder zijn er gelukkig ook verschillende soorten mensen die emoties oproepen;-) Het zou eens saai worden op jouw reis.Lfs

• 23 April 2017 - 11:23

Ron:

Weer aanvullend reisverslag voor het boek!! Geniet lievie.