198 gasten underdressed - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Eef & Ron - WaarBenJij.nu 198 gasten underdressed - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

198 gasten underdressed

Door: Eef en Gerry

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

30 Oktober 2011 | Oostenrijk, Wenen

Gisterochtend heerlijk op stap gegaan naar 1 van de 'musts' op ons Wenen-wensenkijstje: de Klimt tentoonstelling in Slot Belvedere. Voor die tijd heerlijk en ook relaxed ontbeten! Prima aan te bevelen trouwens: Hotel Royal. Super gelegen t.o.v. Stephansdom, Stephansplaz, grote wandelpromenades met heel luxe (mooi om te kijken) en leuk betaalbare winkels (mooi om te kopen),restaurants en overdadig (nou ja, wat is overdadig...) Veel Konditoreien. Het Belvedere kent een 'obere' en 'untere' Belvedere. Van Commecercie vreemd zijnde Oostenrijkers hadden zij bedacht dat de vaste collectie Klimt in de ene en de tentoonstelling over Klimt/Hoffmann in de andere Belvedere was: dus combiticket, en automatisch de wandeling door de kasteeltuinen meegepakt :Gerry linksom gewandeld, Eef rechtsom (de paden elkaar DUS NIET kruisden aan de andere kant van de fontein, dus we hebben apart gewandeld!klimt is voor ons prachtig, en nu Hoffmann en Schieler en Wagner (Wiener werkstatte)ook. 'S Avonds naaar de Karlskirche, voor Mozart's Requiem. De dames waren overdressed, maar ik heb ook horen verluiden dat de overige 198 underdressed waren. Het was er natuurlijk koud, maar Mozart, en orkest en uitstekend koor maakten veel goed. Op het dak, nou ja dakrestaurant van Royal heerlijk soupertje van Risottorijst met truffel en lekker glas.

• 30 Oktober 2011 - 11:43

Sjonnie:

En de Volksoper nu? ook schitterend hoor!

Liefs Sjon

• 30 Oktober 2011 - 12:07

Léonine:

Tot voor kort ;-) nooit gehoord van Klimt en Hoffman. 'k Weet er nu iets meer van - o.a. Sezessionbeweging, Stocletpaleis - met dank aan Google. Je ziet, door mee te genieten van jullie belevenissen, krikken wij ons niveau algemene ontwikkeling verder op ... enigszins. Trouwens slim om na een koud verblijf in de kerk niet óp het dak te souperen - over óf underdressed :-). Viel Spass XX, Léo

• 30 Oktober 2011 - 12:54

MP:

Gelukkig waren jullie dus ge-"dressd" anders had je nog wel een gala-cape van de toneelver. in Voorburg kunnen lenen!
    Doe maar "oben-dressed", dat behoedt jullie tenminste tegen de Weense koude!
    Prosit!!

• 31 Oktober 2011 - 10:53

Silvana:

Ben reuze nieuwschierig naar die dresses! Waar zijn de pics??
    Verder hoef ik mij inderdaad geen zorgen te maken! Klinkt allemaal sehr phantastisch!!
    Veel plezier nog samen!