Darwin - Perth - Reisverslag uit Darwin, Australië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu Darwin - Perth - Reisverslag uit Darwin, Australië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

Darwin - Perth

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

23 April 2014 | Australië, Darwin

de laatste avond in Darwin niet alleen heerlijk gegeten maar ook in heel vrolijk gezelschap. Het kleine wijkje bij de marina van Cullen Bay helemaal afgewandeld, want ik wilde nu toch wel eens weten wat ' het totale aanbod' daar was. Met name omdat ik begrepen had dat er ergens een heel goed visrestaurantje moest zijn.Nou, aan de buitenkant zou je het er niet aan afzien, maar toch maar naar binnen. Een heerlijke, vrolijke Aziatische dame ' haalde me naar binnen' en bracht me al gauw naar wat hoge zit/statafeltjes achter het restaurant, omdat het daar op dat moment van de dag zo heerlijk was. De laatste zonnestralen waren verdwenen, en gasten kennelijk ook.....
Behalve een stel, midden veertig, en een vrouw die daarbij hoorde. Nogal een vrolijke bende dat kon je zo horen. En ik zat nog niet of de vraag was, waarom ik niet bij hen aan tafel kwam. Nu, gewoon op je intuitie afgaan is doorgaans mijn devise, dus: prima!
Zij hadden ook nog geen eten bested, want ze werden het maar niet eens. Toen ik aangaf dat ik nog nooit mud-crab had gegeten, waren ze bijna verontwaardigd! Wat, dat kan toch niet!! En dan ging ik ook nog eens de volgende dag weg uit Darwin?? Onmogelijkelijk, dat was wel duidelijk.
Die modder krab wordt even verderop in de mangrove bossen onder de modder gevonden, maar dat had je natuurlijk al wel begrepen? Niet erg duur, maar het wordt dan dus ook niet heel Australie door getransporteerd, en dat maakt zaken doorgaans hier erg duur. Dat viel nu dus mee.
Om een lang verhaal vrij kort te houden: die krab was overheerlijk, ook best redelijk vlees te vinden in de diverse tentakels, en ook zeker voldoende (verder dan alleen die monsterlijk uitziend beest, kwam er niets op tafel). Naast natuurlijk de wijn. Ik een flesje bested, die anderen een paar keer een flesje bested, en alles werd natuurlijk broederlijk, maar wel tot de bodem, gezamenlijk opgedronken. Het stel was net 8 mnd terug getrouwd, maar hadden ieder al op meerdere plaatsen in de wereld gewerkt en gewoond. Hij vanuit overhead aan andere overheden beschikbaar gesteld om te adviseren (waarover is mij nu al weer ontschoten!) en zij zat vaak in de hoek van social werk / opbouw van achterstandsgebieden voor grote NGO's. Hij kende Europa goed en zij voornamelijk Afrikaanse landen, waar ze ook was geboren, want destijds deed haar moeder (de 3e in het gezelschap die avond) min of meer hetzelfde werk in Mombassa, Kenia. Interessant genoeg om een avond mee vol te kletsen en dat gebeurde dan dus ook. In kleine kring zal ik de foto van " mij met het modder-beest" sturen! Het was een heerlijke avond, ter afsluiting van de periode Darwin. Erg heet geweest, maar ook erg de moeite waard! Zondagmiddag vliegen naar Perth, 4 uurtjes, voor nog geen Euro 90!

  • 23 April 2014 - 15:24

    Karin:

    Nou, ik hoop wel dat ik bij die kleine kring hoor, ben reuze nieuwsgierig naar jou-en-het modder-beest!

  • 23 April 2014 - 16:15

    Georgette:

    Zie die modderbeesten vast wel een keer, maar zou het natuurlijk het liefste even proeven. Kun je er gaan meesmokkelen

  • 23 April 2014 - 17:28

    Ansje Laban:

    oh wat klinkt DAT gezellig en heerlijk dat modderbeest.
    nog heel veel plezier, ik loop achter met lezen dus ga snel aan de andere 2 verhalen beginnen.
    groet en goede reis
    x

  • 23 April 2014 - 19:45

    Sjonnie:

    Ben wel benieuwd naar jou en dat modderbeest! Hahaha zie 't al voor me!

  • 24 April 2014 - 07:35

    Margreet:

    Wat heerlijk dat je je zo spontaan aansluit! Wat ben je daar toch goed in! En zo had je dus een zeer gezellige avond!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eef & Ron

Eef 2023

Actief sinds 01 April 2008
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 75622

Voorgaande reizen:

31 Januari 2023 - 15 Maart 2023

Argentinië: alles wat je van ver haalt .....!

19 Augustus 2019 - 18 September 2019

Suriname

01 Maart 2018 - 02 April 2018

Warm Waters in West Indies

10 April 2017 - 04 Mei 2017

Genieten in Zuid Afrika en Swaziland

21 September 2016 - 03 Oktober 2016

Alle fjorden, de Noordkaap en weer terug!

28 Maart 2016 - 27 April 2016

Indonesië: West Papua, De Molukken, Lombok

01 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Eindeloze Zijderoute, Noord-West China

02 April 2014 - 05 Mei 2014

Awesome Australia

31 Augustus 2013 - 21 September 2013

Vesuvius, Etna, Stromboli & overige pizza's

17 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Ameeezing Malaysia

28 Oktober 2011 - 01 November 2011

Wenen

01 Juni 2011 - 24 Juni 2011

Rondreis Kleuren, geuren en smaken

06 Augustus 2010 - 03 September 2010

Borneo, Sulawesie en Lombok

18 Juni 2009 - 12 Juli 2009

Alaska

01 Mei 2008 - 04 Juni 2008

Indonesie, Kleine Sunda Eilanden

Landen bezocht: