op reis: Kimberley Wild Expeditions! - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu op reis: Kimberley Wild Expeditions! - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

op reis: Kimberley Wild Expeditions!

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

23 April 2014 | Australië, Kalbarri

De reden om naar Perth terug te vliegen was enkel gelegen in het feit dat vanuit die stad een hele mooie tour gemaakt kon worden, op een datum die mij goed paste, langs de ruige west kust van Australie. Liever had ik nog veel noorderlijker gegaan, maar dan kom je in deze tijd toch beperkingen tegen. In bepaalde gebieden loopt de natte tijd nog door in April, en daarom kunnen wegen, of lokatoies, of gebieden niet toegankelijk zijn. Ook worden dan bepaalde trips niet qua datum gegarandeerd. Daarom deze gekozen: vertrekkend vanuit Perth, naar het noorden tot aan Exmouth, en weer terug naar Perth. Uiteindelijk toch een trip waarbij ruim 3.000 km gereden wordt. Ja, gereden, want net als in het Uluruu gebied, gaat ook ditmaal een fors uitgeruste 4WD voor 20 personen mee! Helemaal vol dit keer. Leuk gezelschap trouwens: Australiers/Tasmaniers, Japans, Frans, Duits, Engels en Nederlanders in het gezelschap. Hele prima meid die als guide fungeert, en zeker geen boot-camp mentaliteit erop na houdt. Het gezelschap is behoorlijk jonger dan ik, en misschien zitten zij daarmee (denk ik niet....;-)), maar ik in elk geval niet.
Mandag, de 1e dag, in het NP Nambung naar prachtige pinnacles wezen kijken. Stukje wandelen in een woestijngebied waar een complete bos van menhir-achtige rotsformaties (limestone) staat. Ondanks weer/wind/erosie blijven deze harde kernen overeind, al vele tienduizenden jaren, maar geeft een surrealistisch plaatje.
Ook een heel mooi gezicht op verschillende kleuren zand in die Pinnacles Desert: van heel licht, bijna wit zand, via geel, naar oranje en donkerrood zand! Je gelooft het misschien niet, maar ga maar kijken!Volgende activiteit heb ik (wijs als ik soms prober te zijn; soms lukt dit ook!) aan mij voorbij laten gaan: bij veel zon, warme temperatuur, windkracht 7 met een surf board van een hoge zandduin afsjeesen! Nou, het was echt een pracht gezicht, maar geef mijn portie maar aan fikkie! Al wanneer je de bus uitging stoof er zoveel zand in je ogen dat de meesten niets meer onden zien! Nou snap ik ook wel dat je dan toch maar zo'n beetje ' als een blinde je in het ravijn kunt storten' , hahaha! Nee werkelijk: alles, alles, maar dan ook alles zat zwaar onder het zand als je die grap uitgehaald hebt. En de een wilde zich niet voor de ander laten onderdoen, dus op 1 meisje na (want die moest meteen bellen met ooglensen-leveranciers in de regio!!!) en mijzelf, ging idereen een paar keer die duin af, .......jan en ook weer op, met die sirfplank op de rug. Overigens, niet staande werd de helling genomen, zoals ik verwacht had, maar eigenlijk meer een sort sleetje rijden, zittend dus. Dat had ook ik natuurlijk prima kunnen doen, makkie, maar jam dan nog dichter op als dat zand...... Ik heb aardige foto's, en da's meer als die anderen kunnen zeggen, hahaha!!
's Avonds in sportvissers-walhalla Kalbarri in een hostel overnacht: ik had lekker een hele dorm voor mijzelf!

  • 23 April 2014 - 16:13

    Georgette:

    Jeetje dit is weer een avontuurlijk gedeelte lijkt het. Leuk dat sleetje rijden op het zand, hebben we ook in Marokko gezien( en niet gedaan). Zand en wind is natuurlijk niet zo fijne combi, maar al die verschillende kleuren maken vast veel goed. Geniet van het gezelschap, want je bent tenslotte 'young at heart'
    Geniet ze,
    Georgette

  • 23 April 2014 - 17:33

    Ansje Laban:

    oef kan me voorstellen dat je het van de zandduin afkomen niet hebt gedaan, heel wijs.
    en al dat zand brrrr ik moet er niet aan denken.
    klinkt als een soort van science fiction landschap brrrrrr.
    x

  • 23 April 2014 - 17:33

    Ansje Laban:

    oef kan me voorstellen dat je het van de zandduin afkomen niet hebt gedaan, heel wijs.
    en al dat zand brrrr ik moet er niet aan denken.
    klinkt als een soort van science fiction landschap brrrrrr.
    x

  • 23 April 2014 - 19:49

    Sjonnie:

    e Eef jij die zo'n avontuur aan je voorbij laat gaan? valt me wel een beetje tegen, maar ja we worden toch een jaartje ouder, nietwaar? Eindelijk verstandig!

  • 24 April 2014 - 07:44

    Margreet:

    Die limestone formaties spreken mij wel erg aan.....moet een prachtig gezicht zijn! En de verschillende kleuren zand......wauw!

  • 24 April 2014 - 14:38

    Karin:

    Ja, die verschillende soorten zand lijkt me gaaf! (Om naar te kijken-:), niet om te proeven...)

  • 24 April 2014 - 21:56

    Hilma:

    Lijkt me wel gaaf van zo'n duin af, maar al dat zand o

  • 24 April 2014 - 22:00

    Hilma Vervolg:

    Zand ooooveral, mwah!
    Heb je mooie foto's van al die limestone formaties? Niet te krap met zoveel haringen in een "4wd ton"? Ga gauw je laatste verhaal van vandaag lezen.x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eef & Ron

Eef 2023

Actief sinds 01 April 2008
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 75622

Voorgaande reizen:

31 Januari 2023 - 15 Maart 2023

Argentinië: alles wat je van ver haalt .....!

19 Augustus 2019 - 18 September 2019

Suriname

01 Maart 2018 - 02 April 2018

Warm Waters in West Indies

10 April 2017 - 04 Mei 2017

Genieten in Zuid Afrika en Swaziland

21 September 2016 - 03 Oktober 2016

Alle fjorden, de Noordkaap en weer terug!

28 Maart 2016 - 27 April 2016

Indonesië: West Papua, De Molukken, Lombok

01 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Eindeloze Zijderoute, Noord-West China

02 April 2014 - 05 Mei 2014

Awesome Australia

31 Augustus 2013 - 21 September 2013

Vesuvius, Etna, Stromboli & overige pizza's

17 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Ameeezing Malaysia

28 Oktober 2011 - 01 November 2011

Wenen

01 Juni 2011 - 24 Juni 2011

Rondreis Kleuren, geuren en smaken

06 Augustus 2010 - 03 September 2010

Borneo, Sulawesie en Lombok

18 Juni 2009 - 12 Juli 2009

Alaska

01 Mei 2008 - 04 Juni 2008

Indonesie, Kleine Sunda Eilanden

Landen bezocht: