Te lang in de zon.......? - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Eef & Ron - WaarBenJij.nu Te lang in de zon.......? - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

Te lang in de zon.......?

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

25 April 2017 | Zuid-Afrika, Oost-Londen

In het brakke water in moerasgebied Simangaliso Wetlands met de groep (iedereen, ondanks dat het facultatief was) een paar uurtjes op het water gezeten. Krokodillen lagen in de ochtendzon wakker en warm te worden. Maar veel meer dan de kroko's zagen we nijlpaarden! Grote jongens, met jongen, in groepen van ca 7 in het water. Ook vlak bij de boot. Maar om een dier bewegend in het water, grotendeels onder het water trouwens, goed op de foto te krijgen was echt een uitdaging. Klik, klik, klik, klik en nog 'ns........ Ja digitale fotografie is prachtig, veel opnamen maken en later kijken wat er toonbaar is. Nou, zegge en schrijve 2 foto's van mij tonen zichtbaar en herkenbare nijlpaarden. Natuurlijk niet één die wagewijd z'n grote mond open deed, en héél veel waarbij Mr Hippo poseerde met enkel de oogjes en kleine oortjes boven water. Fantastisch leuke ervaring, maar praktisch geen behoorlijk fotomateriaal.
De middGdden we vrij; een hoge uitzondering in dit krasse program! Ieder ging zijns weegs, ik wilde aan de rand van de pool een beetje aan m'n teint werken. Dus na een sushi-lunch 'om de hoek' liepen we terug naar ons hotel, en ik, gehaast, met een koude milkshake (toetje) snel via m'n kamer naar de ligstoelen. Maar je weet hoe zoiets kan gaan: snelsnel badkleding aan, badlaken onder de arm, nog een kussentje, tablet om ebook te lezen,....en dat allemaal gehaast onder de arm, plus de milkshake die niet mocht smelten! Bij de pool ook nog een ligstoel met één hand van de ene naar de andere kant van de tuin versleept, nog steeds met de armen vol natuurlijk. En ja hoor, het kòn ook niet goed gaan; milkshakebeker viel om, deksel meteen eraf, smurry (bananensmaak) over een nieuw tuniekjurkje! smurry over m'n stapschoentjes! en rotzooi in het gras naast de leverancier ligstoel!!!
Toen moest eerst weer drie kwartier gespendeerd aan uitspoelen en schoonmaken van nieuwe olifantjes tuniek en stapschoeisel, en daarna met een niet meer zo zonnig humeur nog een uurtje in de zon! Tja, te lang in de zon is tenslotte helemaal zo goed niet voor me........;-((
De focus op de natuur en speciaal op het wild gaat nu meer over naar focus op steden, leefomstandigheden en dus ook townships. De reisleider Andries geeft ons gevraagd en ongevraagd veel achtergrondinformatie, dus er wordt niet alleen 'gekeken', maar er zijn onderling ook discussies en nadenken over wat we zien. Bij St. Elizabeth townshipbezoek.

• 25 April 2017 - 07:15

Léonine:

Leuk, leuk en ook minder leuk, minder leuk. Bedenk Eef, twee zonnen kunnen ook niet altijd volop schijnen, dat kan jullie omgeving maar beperkt aan ;-) :-) ! Een foto's van een 'gapende hippo' .... even googlen en je weet niet wat je ziet :-) :-) . Benieuwd wat die focusverschuiving oplevert, vast veel interessants! So keep up the spirits and enjoy! BTW: hier hagelt het ... XL

• 25 April 2017 - 08:23

Anneke:

Je wist het toch nog wel: haastige spoed is zelden goed ..... Maar voor de rest geniet ik met volle teugen van je verslagen en foto's! Veel plezier nog met de rest van de reis, nu de townships.

• 25 April 2017 - 09:33

Hilma:

Naast al het genieten van "wild-water" ....Wat een pech!maar banaan en olifant is op zich een goede combinatie

• 25 April 2017 - 09:37

Hilma:

Helft van tekst viel weg, maar veel plezier met het vervolg van je trip. Blijf maar dicht bij Andries in de grote stad

• 25 April 2017 - 10:40

Georgette:

Even tussendoor probeer ik wat op te warmen aan jouw berichten van zon, zon en relaxen. (Hier heb ik het koud in mijn dikke vest! )
    Stom he, dat je eigenlijk wel weet dat het fout kan gaan; je toch doorgaat ... en het gaat dan fout, maar always look on the bright side: je had ook kunnen verbranden of ene zonnesteek oplopen en dat is nu maar mooi niet gebeurt