Dieren,.... en ongedierte - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu Dieren,.... en ongedierte - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

Dieren,.... en ongedierte

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

01 Juni 2008 | Indonesië, Batavia

Er is al heel wat gememoreerd over het vele moois dat de fauna hier mij geboen heeft: op Rinca/Komodo naast de fantastische Varanen dus ook herten gezien, slangen (een Cobra zelfs), buffels; natuurlijk het onderwatersprookje wat nooit gaat vervelen: baracuda, poffervis, napoleonvis, lionfish, trompetvis, en heel veel soorten koraalvisjes en niet te vergeten de schildpadden; teveel om op te noemen, maar stuk voor stuk: prachtig!
Maar hier en daar is het toch ook even iets minder prachtig: vanmorgen zag ik ineens uit mijn ooghoek een bijna zwarte rat mijn hotelkamer binnenlopen, toen de deur naar de tuin/zwembad open was! Nee, echt geen eenoudig muisje, maar een echte rat: smerig vind ik dat. En zo heb ik ook op de 2e dag op het zeilschip de Katharina een heuse kakkerlak in mijn douche (ja, het waren echt hutten met eigen douche/WC!) aangetroffen! Ook niet lekker, maar ja je bent in de tropen, dan moet je daar ook weer niet heel erg warm of koud (?!) van worden; de dingen zijn hier nu eenmaal zoals ze zijn. Dat geeft ook wel aan dat je je buiten de gebaande paden begeeft, en dat is dan weer het leuke, toch?
Verder ontzettend veel krekels: in soorten en maten! Nou, ja: alleen grote maten: Large, X-Large en XX-Large. Maar ook vreemde en mooie kleuren: geel en rood b.v..En ook Balalang, een giga-sprinkhaan-achtige, die zie je overal, en soms springen/vliegen ze per ongeluk tegen je op, en dat is dan voor beiden schrikken! Verder zijn de mieren en ook de muggen en ander kruipsel tamelijk groot uitgevallen, maar dat hoort er hier nu eenmaal bij, en verder ongevaarlijk. Volgens mij geen malaria-achtige muggen tegen gekomen, maar dat weet ik pas later.
Wat je niet onder ongedierte moet rekenen, maar misschien moet ik de titel aanpassen, maar wat wel vervelend begint te worden zijn al die mannentjes/ventjes die zich allemaal jou vriend noemen en willen babbelen, maar liever nog, van alles willen verkopen. En aangezien ik in deze contreien best wel opval (postuur, vrouw alleen, toerist) weten ze me altijd prima te vinden. Er is er een, zijn naam is Mohamed (ik onthou ze niet van allemaal, maar deze lukt) en waar ik ook ben in de bebouwde kom van Senggigi (een lange weg van zo'n km of 7 lang), ik hoef maar even uit de bemo (minibusje voor lokaal vervoer) te stappen, of uit de duikschool te komen, of een tafeltje bij een cafe aan de straatkant te hebben, of hij heeft me direct weer in de gaten. Nou heb ik al 2 keer wat bij hem gekocht, en al een keer op zijn aangeven bij een vriendje van hem ook iets gaan doen (eten/drinke, iets kopen, ik weet het niet meer), maar inmiddels is het stadium van kado'tjes geven (van hem aan mij dus) gekomen, waardoor hij ook weer even aan de praat kan blijven. Nou is Mohamed maar een voorbeeld, zo zijn er vele. Echt vervelend wordt het wanneer ik op het strandje bij mijn hotel zit, en dan toch met iemand een babbeltje maak (het hoeft ook niet altijd kopen te zijn), er steeds meer familie, vrienden, buurt- of andere -genoten aanschuiven. Een paar keer heb ik er duidelijk een eind aan gemaakt door op gegeven moment te roepen: This was it for today, thank you very much: mrs Eva is now relaxing. Dat begrijpen ze dan toch wel.
Het wordt de laatste dagen hier in Sengiggi eigenlijk wel veel 'relaxen': veel erop uit ga ik niet. Op Lombok heb ik zeker alles gezien en gedaan wat ik wil. Alleen het snorkelen en duiken houdt mij van tijd tot tijd nog dagdelen 'van de straat' (behalve dan als ik naar het internet-cafe moet). Voor de rest is het zwemmen, in de zon of juuist de schadum liggen en lekker lezen!
De periode van meer dan een maand is zeker niet omgevlogen, zoals Gerry denkt, maar nu de laatste dagen, ook omdat ik niet echt meer plannen maak, loopt het toch wel vlot naar een einde toe. Maar, het is nu zondagmiddag, er is nog een zondagavond, een hele maandag, en een dinsdagochtend te gaan, en reken er maar op dat ik me niet ga vervelen!

  • 01 Juni 2008 - 09:20

    An En Bert:

    Ik geloof echt niet dat je je gaat vervelen de laatste dagen, met zoveel springende en kruipende beestjes om je heen! Geniet de laatste daagjes nog maar even van het weer want hier zie ik op het ogenblik de zon niet en heeft het gisteravond fors geonweerd. Niet dat wij dat erg vinden hoor!
    Goeie terugreis en zie je zaterdag.
    groetjes

  • 01 Juni 2008 - 09:48

    Sjonnie:

    Dus toch eindelijk die hnagmat gevonden?
    Relax ze nog even!

  • 01 Juni 2008 - 13:30

    Ma/Pa:

    Beestjes, allemaal beestjes om je heen.
    Grote en kleine,
    grove en fijne.
    Maar je vindt ze overal,
    ook al doen je nog zo mal.
    En de mensen laten je niet met rust,
    er zijn altijd "kapers" op de kust.
    Misschien wordt het zo langzamerhand tijd,
    dat je weer naar 't vaderland rijdt!
    Liefs en pakkerds!

  • 01 Juni 2008 - 15:37

    Gerry:

    Mrs Eva relax nog lekker door die laatste dagen. Zal je leuke verhalen nog gaan missen! Goede thuisreis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Indonesie, Kleine Sunda Eilanden

Recente Reisverslagen:

07 Juni 2008

Soest

02 Juni 2008

laatste dag

02 Juni 2008

laatste dag

01 Juni 2008

Dieren,.... en ongedierte

31 Mei 2008

Rondtoeren op Lombok
Eef & Ron

Eef 2023

Actief sinds 01 April 2008
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 75622

Voorgaande reizen:

31 Januari 2023 - 15 Maart 2023

Argentinië: alles wat je van ver haalt .....!

19 Augustus 2019 - 18 September 2019

Suriname

01 Maart 2018 - 02 April 2018

Warm Waters in West Indies

10 April 2017 - 04 Mei 2017

Genieten in Zuid Afrika en Swaziland

21 September 2016 - 03 Oktober 2016

Alle fjorden, de Noordkaap en weer terug!

28 Maart 2016 - 27 April 2016

Indonesië: West Papua, De Molukken, Lombok

01 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Eindeloze Zijderoute, Noord-West China

02 April 2014 - 05 Mei 2014

Awesome Australia

31 Augustus 2013 - 21 September 2013

Vesuvius, Etna, Stromboli & overige pizza's

17 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Ameeezing Malaysia

28 Oktober 2011 - 01 November 2011

Wenen

01 Juni 2011 - 24 Juni 2011

Rondreis Kleuren, geuren en smaken

06 Augustus 2010 - 03 September 2010

Borneo, Sulawesie en Lombok

18 Juni 2009 - 12 Juli 2009

Alaska

01 Mei 2008 - 04 Juni 2008

Indonesie, Kleine Sunda Eilanden

Landen bezocht: