laatste dag - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu laatste dag - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

laatste dag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

02 Juni 2008 | Indonesië, Batavia


tja, wat schrijf je nu. zo'n laatste dag: hij begon natuurlijk met de gebruikelijke vraag van zo'n 10 man van het hotelpersoneel over hoe het met me gaat en of ik goed geslapen heb. Nou, toch maar gezegd dat het goed, en ook weer niet goed met me ging. En dat natuurlijk omdat dat aan deze fantastische reis nu snel een einde gaat komen.
Maar, Eef zou Eef niet zijn als ze toch niet tot op het laatst vakantie bleef vieren. Dus vandaag gewoon een dagtrip geboekt bij de duikschool van het hotel om de dag op en rondom Gili Air door te brengen. Duiken zat er voor mij niet meer in omdat dat sterk wordt afgeraden wanneer je binnen 24 uur gaat vliegen, maar zoals al eerder aangegeven, snorkelen, en gewoon van het eiland en het uitzicht genieten, een beetje zonnebaden: het is een prima program voor een laatste (volle) dag. De groep bestond buiten mijzelf alleen nog uit een Japans/Indonesisch stel, en natuurlijk divemaster, voor mij een snorkelbegeleider en een man voor de boot. Vanuit iets noordelijk van Senggigi zijn we met de boot in een `5 minuten overgestoken naar Gili Air; een van de 3 kleine, koraalrijke eilandjes westelijk voor de Lombok-kust. Air ligt het dichtst bij Lombok, Gili Trawangan (waar ik op de Katarina ben opgestapt) het meest ver, en in de grootste van de 3. Alle 3 zijn ze vrij van gemotoriseerd verkeer. De fiets, en vooral ook de cidomo (ezelswagentjes voor personenvervoer) vieren daar dus hoogtij. Op 3 plaatsen vlak voor de kust van Air gesnorkeld, deels vanaf de boot, deels vanaf het strand. Daar staan ook een paar hutjes en een paar eettentjes, ook zijn er een handvol toeristenaccomodaties te vinden, maar allemaal heel kleinschalig. Ik geloof dat de lokale bevolking 300 koppen telt. Een heerlijk eilandje, waar je gemakkelijk een Robinson Crusoe gevoel kunt krijgen. De boot met bemanning was voor de 2 duikers nog naar een andere lokatie gevaren, en zou mij later weer komen oppikken, en toen de roerganger het strand opsprong en mij (de onvergetelijke!!) vraag stelde: Do you want to come with us back to Lombok?. ik een antwoord gaf wat vele lezers nu wel kunnen bedenken, maar aangezien ik ook repte over mijn werk, werkgever en mijn baas, laat ik het verder aan de fantasie van u allen over.
Goed, ik ben op de een of andere manier weer in de boot terecht gekomen, dus op Lombok aangekomen, en meteen maar even hier naar m'n internet - cafe gewandeld. Ook daar even afscheid nemen. Ik bedoel niet van deze site (ik zal vanuit huis nog wel foto's erop plaatsen) maar ook hier heb ik een paar 'vrienden' gemaakt. Als ik ze allemaal op een lijst zou zetten, kom ik aardig richting `150 ben ik bang; maar die lijst maak ik niet: ik hou ze bij de rest van mijn herinneringen aan deze fantastische tijd in Indonesie, en speciaal op Lombok.
Morgenochtend nog een keer voor het hotel de zee in, even in de zon, een laatste massage en dan de laatste spullen in de koffer en terug naar Blanda! See you all!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Indonesie, Kleine Sunda Eilanden

Recente Reisverslagen:

07 Juni 2008

Soest

02 Juni 2008

laatste dag

02 Juni 2008

laatste dag

01 Juni 2008

Dieren,.... en ongedierte

31 Mei 2008

Rondtoeren op Lombok
Eef & Ron

Eef 2023

Actief sinds 01 April 2008
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 75622

Voorgaande reizen:

31 Januari 2023 - 15 Maart 2023

Argentinië: alles wat je van ver haalt .....!

19 Augustus 2019 - 18 September 2019

Suriname

01 Maart 2018 - 02 April 2018

Warm Waters in West Indies

10 April 2017 - 04 Mei 2017

Genieten in Zuid Afrika en Swaziland

21 September 2016 - 03 Oktober 2016

Alle fjorden, de Noordkaap en weer terug!

28 Maart 2016 - 27 April 2016

Indonesië: West Papua, De Molukken, Lombok

01 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Eindeloze Zijderoute, Noord-West China

02 April 2014 - 05 Mei 2014

Awesome Australia

31 Augustus 2013 - 21 September 2013

Vesuvius, Etna, Stromboli & overige pizza's

17 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Ameeezing Malaysia

28 Oktober 2011 - 01 November 2011

Wenen

01 Juni 2011 - 24 Juni 2011

Rondreis Kleuren, geuren en smaken

06 Augustus 2010 - 03 September 2010

Borneo, Sulawesie en Lombok

18 Juni 2009 - 12 Juli 2009

Alaska

01 Mei 2008 - 04 Juni 2008

Indonesie, Kleine Sunda Eilanden

Landen bezocht: