Entree!! - Reisverslag uit Soest, Nederland van Eef & Ron - WaarBenJij.nu Entree!! - Reisverslag uit Soest, Nederland van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

Entree!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

29 April 2008 | Nederland, Soest

hoi iedereen die dit leest (zeeeer select gezelschap!)
Vandaag mijn eerste vrije dag en bijna aan het begin van een heel mooie reis, althans dat ben ik van plan ervan te maken!. Vandaag nog laatste boodschapjes, hier en daar huis een beetje aan kant (ik hoed mij voor overdrijving!) en alvast een heleboel spulletjes klaar gaan leggen en ordening in mijn hoofd brengen: tenslotte, je moet ALLES meebrengen, want ik kan daar ginds natuurlijk NIETS krijgen (ha, ha, ha: ik neem altijd teveel mee, en wordt bestraft met sjouwwerk!). Een lieve neef heeft gezorgd dat de Indonesische ambassade mijn paspoort (incl visum) weer terug gaf, ik heb wat Traveler cheques, op Schiphol nog een miljoentje of zo Roepia aanschaffen en vervoer naar Schiphol afspreken: dit maakt dat ik kan constateren dat er al heel wat aan de voorbereiding is gedaan.
Natuurlijk begon mijn voorbereiding al bijna een jaar geleden bij het bedenken waar (in Azie, want dat was wel een uitgangspunt) ik een periode van bijna 5 weken door zou willen brengen. Er moest natuurlijk veel te zien zijn, zo min mogelijk massa toerisme komen, nog heel wat te ontdekken valt, dus avontuur en dan ook nog vooral rust en water.
OK, de Kleine Sunda Eilanden dus, oostelijk van Bali (Indonesie) en beginnend met Lombok.
Een fantastische Lonely Planet gids en gedetailleerd kaartmateriaal waren op mijn verjaardag in november uitstekende hulpmiddelen, en.... wekten de "eetlust" om de plannen echt ten uitvoer te gaan brengen wel op!
Al met al is het een combinatie geworden van geboekte meerdaagse excursies, verspreid over Bali en Lombok, een zeilreis, en natuurlijk ruimte voor spontane keuze's, omdat niet de hele periode tot aan begin juni is vastgelgd qua lokatie en accomodatie. Is er een heerlijker manier om te reizen dan dat....!!??!

  • 29 April 2008 - 14:15

    Pa:

    Lieve meid. Een goede voorbereiding is het halve werk!
    Alvast: GOEDE VAART EN BEHOUDEN THUISKOMST !!
    TOT MORGEN AAN JE VOORLOPIG LAATSTE HOLLANDSE POT.

  • 29 April 2008 - 16:04

    Sjonnie:

    Leuk Eef,zo kunnen we je goed in de gaten houden onderweg. We wensen je een hele interessante reis toe en zullen genieten van je verhalen.

  • 30 April 2008 - 07:04

    Georgette:

    Natuurlijk is mijn kleur nu groen (van jaloezie).Maar ik wil ook alles horen hoor en overje avonturen lezen!
    Leuk om starks nog even een afscheidslunchje te delen.

    groetjes en ' let op jezelf'

  • 06 Mei 2008 - 09:40

    Mimi En Rob:

    Natuurlijk horen wij bij het zeer selecte gezelschap dat jou op de voet mag volgen. We waren net terug (met de onvermijdelijke voeselvergiftiging) uit Libië, toen we tot de ontdekking kwamen dat je al weg was. Dus zonder mijn bezorgde vermaningen en waarschuwingen. Als dat maar goed gaat. Ik zal me verder maar inhouden vanwege de meelezers ... .
    Dan maar gewoon jou een eindeloos boeiende, avontuurlijke en rustgevende reis toewensen. Wij leven met je mee.
    Alle goeds, liefs enzovoort, van
    Mimi en Rob

  • 14 Mei 2008 - 09:29

    Silvana:

    Mijn Braziliaanse avontuur zit er zojuist op maar jij hebt nog een paar heelijke weken voor de boeg! Hoop dat je een fantastische tijd hebt en heel veel geniet van al het moois om je heen!

    Groetjes van je secretaresse

  • 21 Mei 2008 - 08:23

    Bert En An:

    Hoi Eef,
    Het heeft even geduurd voordat ik je website had. Geniet er lekker van. en het moeilijkste van een website is om hem bij te houden! (Heb ervaring...)Ben erg benieuwd naar je belevenissen. Veel plezier

  • 21 Mei 2008 - 16:38

    Gerry:

    Hoi Eefje, Heb je het naar je zin? Kan haast niet anders. Wens je een avontuurlijke reis voor het deel dat nog komen gaat. Veel plezier!En take care!Big hug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Soest

Indonesie, Kleine Sunda Eilanden

Recente Reisverslagen:

07 Juni 2008

Soest

02 Juni 2008

laatste dag

02 Juni 2008

laatste dag

01 Juni 2008

Dieren,.... en ongedierte

31 Mei 2008

Rondtoeren op Lombok
Eef & Ron

Eef 2023

Actief sinds 01 April 2008
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 75622

Voorgaande reizen:

31 Januari 2023 - 15 Maart 2023

Argentinië: alles wat je van ver haalt .....!

19 Augustus 2019 - 18 September 2019

Suriname

01 Maart 2018 - 02 April 2018

Warm Waters in West Indies

10 April 2017 - 04 Mei 2017

Genieten in Zuid Afrika en Swaziland

21 September 2016 - 03 Oktober 2016

Alle fjorden, de Noordkaap en weer terug!

28 Maart 2016 - 27 April 2016

Indonesië: West Papua, De Molukken, Lombok

01 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Eindeloze Zijderoute, Noord-West China

02 April 2014 - 05 Mei 2014

Awesome Australia

31 Augustus 2013 - 21 September 2013

Vesuvius, Etna, Stromboli & overige pizza's

17 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Ameeezing Malaysia

28 Oktober 2011 - 01 November 2011

Wenen

01 Juni 2011 - 24 Juni 2011

Rondreis Kleuren, geuren en smaken

06 Augustus 2010 - 03 September 2010

Borneo, Sulawesie en Lombok

18 Juni 2009 - 12 Juli 2009

Alaska

01 Mei 2008 - 04 Juni 2008

Indonesie, Kleine Sunda Eilanden

Landen bezocht: