He, He,..... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu He, He,..... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

He, He,.....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

24 Mei 2008 | Indonesië, Batavia

Ja, beste allemaal: dit bericht had natuurlijk al een weekje of 3 eerder moeten komen!!! Dat was ik ook helemaal van plan, zij het dat ik me vergist had in de Internet-cafe-dichtheid en beschikbaarheid van apparatuur, die hier "snel" wordt genoemd.
Kijk, als je zoals ik, juist de gebieden opzoekt waar weinig toeristen te vinden zijn, dan zou het ook logisch zijn dat je je realiseert dat er ook weinig (of geen dus) Internet cafe's zijn (beschikbaar, open, noem nog zo het een en ander op.
Een anere reden, inmiddels, voor het uitblijven van berichten van mijn kant is het feit dat ik afgelopen 10 dagen op een heerlijk, groot formaat, zeilschip heb gezeten. En dan wordt internetten echt heel lastig.
Op dat zeilschip ben ik, volgens schema, op 14 mei ingescheept. Het bracht mij, en nog 12 aNDERE PASSAGIERS (INTERNATIONAAL GEZELSCAP) vanuit Lombok, naar Sumbawa, Komodo Island, Rinca, Flores, nog wat kleinere, meest onbewoonde eilanden en weer terug. Fantastisch weer gehad, kleine 2.000 landkilometers afgelegd, snelheid tussen de 5 en 8 knopen (dan wel zowel alle zeilen bij, als ook de motor)leuke trips op de eilanden gemaakt, waaronder natuurlijk de trekking van een paar uur over Rinca (had ook Komodo Island kunen zijn) om de beroemde en beruchte Komodo Varanen (hier Komodo Dragons genaamd) te bezoeken!! En ze aven nog thuis ook, dat gebeurt niet bij ieder bezoek! Wij waren zo gelukkig dat we 4 van deze voorwereldlijke viervoeters, gelijkend op hele grote leguanen, maar dan 4 meter lang en veel gevaarlijker. Het was werkelijk prachtig!! Ook wat andere dieren daar gespot, maar ach, niet noemenswaardig wellicht: ze zijn tenslotte gewoon het voedsel voor de Varanen........
Ook hele leuke ervaringen opgedaan bij bezoeken aan kleine dorpen, b.v. Flores en (2 maal) Sumbawa: heel lieve mensen en nog erg open naar het handjevol toeristen die ze daar "te zien" krijgen. Wel maken ze ons daar duidelijk dat er vooral meer toeristen moeten komen (zoals op Bali; het grote voorbeeld....) maar we hebben geprobeert ze duidelijk te maken dat het helemaal niet zo leuk meer is wanneer ze dan i.p.v. 1 zeilschip per week met 13 passagiers, dan 8 zeilschepen met wel 2.500 passagiers per week krijgen te verwerken. Maar, zonder gekheid: mooie ontvangst rituelen door dorpoudsten, demonstraties van ikat, songkets en sarongs wevben, en een sipje van het onvermijdelijke zelf gestookte drankje, dat en, volgens eigen zeggen, altijd fantastisch help bij verscheidenen rituelen en feesten!!! Ja, het zal je gedacht zijn: al gauw zo'n 40 % alcohol...

Binnekort (hoop ik echt!!) vervolgd

• 24 Mei 2008 - 11:06

Anneke En Bert:

He, vakantieganger, klinkt allemaal heel avontuurlijk, en ja, internetsnelheden zijn over de hele wereld niet overal hetzelfde. Als ik het zo lees, ben je al helemaal in vakantiestemming. Houden zo!
    Veel plezier en tot 7 juni in NL.

• 24 Mei 2008 - 14:20

Pa:

Lieve meid, dat zijn nog eens avonturen!
    De details komen wel als je weer op honk bent.
    Na jouw telefoontje heb ik inmiddels ook je sms-bericht ontcijferd en gepoogd te beantwoorden. Of het allemaal gelukt is?
    We wensen je nog een goed geslaagde rust-week toe en wachten af of er nog meer berichten doorkomen.
    Aangezien er hier verschil van mening is omtrent de datum van je terugkeer, zouden wij graag nog eens het vluchtschema van je willen weten.
    En voor het overige: hoofd koel en voeten warm!!
    Veel liefs, Mapa.

• 25 Mei 2008 - 07:53

Gerry:

Hoi Eefje, fijn om te lezen , dat je het zo naar je zin hebt. Je hebt toch wel veel foto's gemaakt? Blijf vooral genieten en avonturen beleven, maar rust ook lekker uit! Take care!

• 25 Mei 2008 - 15:58

Sjonnie:

He he, eindelijk weer boven water!
    Die zeilreis zal heel gaaf geweest zijn!
    Ben heel benieuwd naar foto's en/of film.
    Nog veel plezier en denk aan die hangmat he?
    Liefs Sjon.