laatste keer - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu laatste keer - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

laatste keer

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

02 September 2010 | Indonesië, Batavia

Ja, die knaap bleef maar naar mijn bril wijzen, en zei erbij "when I took you to the small island"! Nou, dat soort dingen komt bij mij nou niet in dusdanige frequentie voor dat ik dat vergeten was: natuurlijk! hij was het die zich kennelijk herinnerde, dat hij me op mijn verzoek naar een ander eilandje met rondom koraal had meegenomen op een ochtend! En die bril: nou, het bleek dus dat hij zich mij herinnerde omdat hij dezelfde bril zag waar hij 2 jaar terug in zee naar had staan zoeken.......en gevonden had, wonderbaarlijk genoeg!!! Ha, ha, ha!!! Ja het was zo'n moment dat altijd mij kan overkomen: bij het weer terug aan boord gaan (vanuit het water, aan de boordrand omhoog trekken, en dan maar klauteren) deed ik iets onhandigs en gleed van een randje, en met mijn hoofd net langs de boordrand van de boot, toen dus, 2 jaar geleden. Allemaal niet ernstig natuurlijk, maar mijn bril viel in het zeewater, alwaar de komende en gaande golven meteen vat op kregen. Natuurlijk reliseerde ik me dat het praktisch ondenkbaar is dat je die terug vindt, tenzij dat meteen het geval is, maar dat was niet zo. Maar die knul van destijds, nu dus weer mijn kapitein, bleef nog even kijken in het water en kreeg 'm toch te pakken!! En zonder er nog op te staan ook, want dat risico was natuurlijk ook niet denkbeeldig! Dit alles betrof mijn bronskleurige bril, en het toeval van afgelopen week wilde dat ik, zonder dat er eigenlijk een reden voor was, wisselde ik mijn zwarte montuur voor het bronskleurige de ochtend voordat ik naar Gili Nanggu ging!!! Ha, ha, ha!! En die knaap herkent mij daar dan ook nog weer aan: wat een mop! Al met al, ik had weer (onbedoeld dit keer..........hm..hm..) indruk gemaakt!
Goed, het was jullie al bekend natuurlijk dat ik dinsdagavond naar Singapore ben gevlogen na die heerlijke tijd op Gili, en eigenlijk het begin van de thuisreis al had, en zo voelde dat eigenlijk ook. Maar ondertussen ben ik hier weer in zo'n heeerlijke wereld terecht gekomen (Singapore dus) dat ik me daar ook weer echt in gestort heb, en de 48 uur dat ik daar verbleef weer lekker gevuld heb!! Niemand die me kon tegen houden (lekker puhhh!!) Dus vroeg uit de veren en zo ongeveer tussen 8 en 8 lekker op pad geweest! Het is hier wel extreem benauwd, dus het water gutst al snel uit alle porieen, dus dit betekende wel dat het buiten stappen toch regelmatig afgewisseld moest/kon worden met binnen. Geen straf overigens want hier is weer heerlijke koffie (Starbucks als je wilt) en weer volop biertjes/wijntjes te krijgen! ?Mijn koloniaal typisch brits hotel had een leuke lokatie: net tegen China town aan: heel gezellig buurtje vond ik. ....totdat iemand waarmee ik een wijntje dronk vertelde dat er ook wel hier en daar wat prostituees rondliepen...... nou, maar dan toch niet op de tijdstippen dat deze dame zich daar buiten vertoonde, want...... die vroeg opstaan......zullen ook niet vaak nachtbrakers zijn!
Verder: Singapore was dus alsnog een beetje een onverwachtse toegift: een stad met vele gezichten, heel kleurrijk, inderdaad ook heel schoon en groen, en van alles te beleven! Mijn grootste uitspatting (kan ik zomaar publiekelijk vermelden) was de 2 Chardonay'tjes gistermiddag bij het beroemde Raffles Hotel! Prachtige zaak, heel groot en imposant, maar echt Engels, en helemaal in stijl! De meeste buitenlanders moeten daar de traditionele (en ook daar in dat hotel ooit uitgevonden) Singapore Sling drinken. Maar ik had gezien dat die cocktail nogal wat zoetigs heeft, dus die heb ik aan mij voorbij laten gaan: liever een echt goed glas witte wijn. natuurlijk op de juiste temperatuur geserveerd en ik een prachtige omgeving! Singapore: ik denk zo dat ik er nog wel 'ns kom: once is not enough!
Luitjes, dit was de laatste: iedereen fantastisch bedankt voor de reacties; jullie hebben gemerkt denk ik dat ik me vele adviezen ter harte heb genomen (hier en daar ook weer niet.....maar ik heb een reputatie hoog te houden....) en op deze manier is dus "reizen als single" zeker niet "alleen reizen"!
groet voor allen,
zoen voor velen!
eef

  • 02 September 2010 - 14:17

    Ansje:

    geweldig weer te lezen, en wat een geheugen heeft die 'kapitein' zeg,jeetje geweldig. blij dat je weer veilig in singapore bent gekomen en vandaar weer naar het Nederlandse komt.
    nog even heel veel plezier geniet ervan en tot snel in het Amersfoortse
    X
    Ansje

  • 02 September 2010 - 14:59

    Jolanda:

    goeie terugreis!!!
    en laten we gauw weer eens wat afspreken. Dan kunnen we al je verhalen 'live' horen!!

    groetjes.....

  • 02 September 2010 - 15:50

    MP:

    LODje!
    Lest, best?
    Nou ja, eerst maar even "gewoon" en dan naar een ander eind van de wereld! Wij hopen dat met jou, maar kom eerst maar even weer thuis.a.s.Vrijdagavond praten we verder, maar dat zal wel "eenrichtingsverkeer"worden!
    Goede vlucht en behouden aankomst!!
    Lfs, MP

  • 02 September 2010 - 16:33

    Sjonnie:

    Het was heerlijk om op deze manier alles weer mee te beleven zus!
    Zo leek je geen eens zo heel ver weg.
    En gelukkig, die 7 sloten heb je links laten liggen.
    Goede reis en tot thuis!
    Liefs Sjon.

  • 03 September 2010 - 07:41

    Léonine:

    The best of 3 of 4 of wel 5 werelden deze vakantie! (Best of both worlds dekt de lading niet volgens mij!) Fijne terugreis (je 'hangt' denk ik nog in de lucht) en vrolijke aankomst!
    Liefs en zoen Léonine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eef & Ron

Eef 2023

Actief sinds 01 April 2008
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 75622

Voorgaande reizen:

31 Januari 2023 - 15 Maart 2023

Argentinië: alles wat je van ver haalt .....!

19 Augustus 2019 - 18 September 2019

Suriname

01 Maart 2018 - 02 April 2018

Warm Waters in West Indies

10 April 2017 - 04 Mei 2017

Genieten in Zuid Afrika en Swaziland

21 September 2016 - 03 Oktober 2016

Alle fjorden, de Noordkaap en weer terug!

28 Maart 2016 - 27 April 2016

Indonesië: West Papua, De Molukken, Lombok

01 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Eindeloze Zijderoute, Noord-West China

02 April 2014 - 05 Mei 2014

Awesome Australia

31 Augustus 2013 - 21 September 2013

Vesuvius, Etna, Stromboli & overige pizza's

17 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Ameeezing Malaysia

28 Oktober 2011 - 01 November 2011

Wenen

01 Juni 2011 - 24 Juni 2011

Rondreis Kleuren, geuren en smaken

06 Augustus 2010 - 03 September 2010

Borneo, Sulawesie en Lombok

18 Juni 2009 - 12 Juli 2009

Alaska

01 Mei 2008 - 04 Juni 2008

Indonesie, Kleine Sunda Eilanden

Landen bezocht: