Riad in Meknes; ALLEMACHTIG PRACHTIG - Reisverslag uit Meknès, Marokko van Eef & Ron - WaarBenJij.nu Riad in Meknes; ALLEMACHTIG PRACHTIG - Reisverslag uit Meknès, Marokko van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

Riad in Meknes; ALLEMACHTIG PRACHTIG

Door: E+G

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

03 Juni 2011 | Marokko, Meknès

Ontbeten aan het zelfde dakterras met wederom uitzicht op een vreedzame demonstratie voor het parlement. En zo weer een uitstekend begin van de dag. Met de bagage naar het station gewandeld waar we ruim op tijd aankwamen voor de trein naar Meknes. Onze reservereing was voor de eerste wagon en eerste klas (dank je, Khalid) en we stonden dus helemaal vooraan aan het perron te wachten, helaas pindakaas iedereen kan natuurlijk snappen dat de eerste wagon aan het einde van de trein zit...... Rennen dus en uiteindelijk in de al rijdende trein geholpen door een aardige meneer die later bleek graag onze familie te willen worden worden..... Uiteindelijk sprongen we ieder in een andere wagon in de hoop elkaar wel weer in de trein te vinden en dat gebeurde uiteraard ook. Onze gereserveerde plaatsen waran door anderen bezet en met hulp van onze nieuwe broer hadden we uiteindelijk een coupe voor onszelf, behalve dan een Marokaanse delftse duitser waar we ons gezellig mee onderhouden hebben. Eenmaal in Melknes aangekomen troffen we een onwelwillende taxichauffeur (dit in tegenstelling tot overigens alle vriendelijke mensen hier!)die ons naar de oude medina bracht. De hele omgeving,middeleeuws plein, de oude muren en onze eigen riad, het is allemaal ALLEMACHTIG PRACHTIG. Onze riad ligt in de oude medina en is werkelijk prachtig, we hebben een rustig, maar verre van saai middagje doorgebracht met het bewonderen van alle mooie, kleine, zonnige, schaduwrijke pliekjes tot het dakterras aan toe. Helaas moesten we er nog even op uit want een wijntje bestellen is er niet bij. We zijn een paar flesjes zelf bij de super marche gaan inslaan; tenslotte zijn we wel op vakantie!! Vanavond heerlijk gedineerd in onze eigen onderkomen: couscous met heel veel groenten en kip. Sinasappelschijven met kaneel toe. Superdqgje. Ook kleurtje opgedaan.
G + E

• 03 Juni 2011 - 22:43

Sjonnie:

Dat eerste kleurtje is wel te zien!
    Die henna................. hahaha daar zit je voorlopig aan vast!
    Mooie foto's en zoals we van jullie gewend zijn, weer een leuk verhaal.
    Liefs Sjon.

• 04 Juni 2011 - 06:28

Connie:

medina....riad....alsof je dat dagelijks doet....
    dank voor het delen
    mooie foto!!
    geniet er van en groeten aan G.

• 04 Juni 2011 - 06:56

Gerry:

Hoi E+G. Dat ziet er allemaal goed uit. Jullie zijn in een mooie andere wereld terecht gekomen. Leuk, dat er nu foto's bij het verslag zitten. En gelukkig is het met de wijn ook nog goed gekomen! Blijf genieten!
    Liefs, Gerry

• 04 Juni 2011 - 08:05

Ansje:

jeetje wat zullen jullie hard hebben moeten lopen voor die trein vreselijk vind ik dat hhihihihi nou heel veel plezier nog en voorzichtig
    dikke knuf
    Ansje

• 04 Juni 2011 - 08:10

Karin:

Wel gaaf zo'n tatoo! Wel groot overigens! Hahaha ik dacht gewoon een leuk kleintje op de enkel! Jullie zitten daar toch helemaal te gek op het dak te ontbijten. Ik loop nog even een paar daagjes achter, maar ben nu weer helemaal bij. Ja zonder wijntjes lijkt me toch ook echt minder.... lang leven de supermarche! Groetjessss