2 kamelen heel...en de 2 dames ook heel gebleven - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Eef & Ron - WaarBenJij.nu 2 kamelen heel...en de 2 dames ook heel gebleven - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

2 kamelen heel...en de 2 dames ook heel gebleven

Door: E+G

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

14 Juni 2011 | Marokko, Rabat

Ja hoor we hebben het zwembad van Palais Jamais ongehinderd weer kunnen verlaten na onze drankjes contant te hebben afgerekend en niet op ¨onze kamer" te laten zetten, zo zijn we dan ook zel weer. Zwemkleding hadden we gemakshale maar vast aangetrokken (welke man durft ons dan nog tegen te houden was ons idee) en badlakens werden met plezier aangereikt. No problem. Eergisteren Fez verlaten (in sportieve Renault Symbol met airco) om aan het eind van de dag onze Kashbah in Rasinni aan te komen. Het is wel duidelijk dat we hier aan de rand van de dessert zijn ; de temparatuur ligt hier beduidend hoger ( 35 en hoger) Onderweg( ong.465 km) prachtige landschappen gezien, en aan het eind daarvan een mooi onderkomen (Kasbah)met een zwembad in de binnentuin. De volgende ochtend hebben we het even rustig aangedaan, waarna we met de 4x4 drive (quatro-quatro) van onze Ibrahim (door ons Brah gedoopd) een speciaal ingelaste woestijn excursie hebben gedaan, waar we een berbernederzetting bezochten, een dadelpalmplantage en (geloof het of niet) een woestijnmeer (zoutmeer)hebben bezocht Aan het eind van de middag was het zover; de kamelen op en de zandpaden in. Georgette vond heuveltje op het vervelendst, Eef vond heuveltje af het engst. In beide gevallen gold: aanpassen want er is geen weg terug en alleen te voet verder was ook geen optie. Gek genoeg zijn we in een stuk, inclusief de kamelen, in ons tentenkamp aangekomen. Na die ontbering, want da was het toch wel een beetje, werden we wel beloond met een schitterend uitzicht over de ondergaande zon boven de rood/oranje zandduinen. Sprookjesachtig; om stil van te worden. Na de maaltijd hebben we op de duinen naar de prachtige sterrenhemel liggen kijken, lekker languit in het zand. Om een uur of elf gaan slapen, want de volgende dag wacht een zonsopgang niet op uitslapers. De kleurenpracht is ook dan weer niet te beschijven. Maar dan, ondanks de nodige spierpijn op plaatsen waar je helemaal geen spieren verwacht, sprongen we met opgeruimd gemoed op onze "schepen der woesijn". Doordat de zon nu van achteren kwam waren de schaduwen en de randen van de duinen scherp afgetekend, wat opnieuw een schitterend aanblik bood. Geen straf deze anderhalf uur, doch een iets confortabeler vervoermiddel had van ons wel gemogen. Ondanks dat, nog steeds een sublieme ervaring. Vanmiddag en vanavond enkel relaxen aan de rand van het zwembed met een koel eigen wijntje. We zijn helemaal blij.

• 14 Juni 2011 - 13:38

MP:

LOD+G.
    Jullie hebben dus kennis gemaakt met het transport per "schip van de woestijn"! Allemaal bulten!
    De blauwe bulten gaan vanzelf wel weg.
    Van zandhappen hebben jullie nu ook je bekomst en verder is het "doordouwen" en op tijd je hand
    uitsteken.
    Jullie verslagen worden hier verslonden.
    Goede reis verder met je airco-auto-tje en behouden aankomst!!
    Lfs,MP

• 14 Juni 2011 - 18:20

Sjonnie:

Tja ik had jullie gewaarschuuwd voor die kamelen. Maar ja dat hoort er toch wel bij. Dat jullie er niet zijn afgevallen is al een kunst op zich!
    Veel plezier verder en geef die spieren nu maar een beetje rust.
    Liefs Sjon.