Titelloos genietn - Reisverslag uit Lipari, Italië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu Titelloos genietn - Reisverslag uit Lipari, Italië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

Titelloos genietn

Door: Georgette en Eef

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

18 September 2013 | Italië, Lipari

Hmmmm, ... Zachtjesaan moeten we er toch rekening mee gaan houden dat het verblijf op dit zon overgoten en relaxte eiland tot een einde komt...... Maar tot dat moment zullen we ook proberen er alles uit te slepen! Dat willen we zelf, en wellicht hebben we ook nog wat te doen aan "verwachtingsmanagement"?
Gisterochtend kozen we ervoor elk een eigen program te hebben. Zoals dat in vele relaties gaat, is af en toe ruimte voor individuele wensen alleen maar goed. In ons geval geen bittere noodzaak, maar als er aanleiding voor is kunnen we heel best op onszelf!
Dus Eef had de avond te voren bij de duikschool geboekt voor een duik, en Georgette hield alle opties open om te doen wat er in haar hoofd op zou komen. Wel nog even Eef bijgestaan bij de minder leuke maar noodzakelijke aspecten als duikvest kiezen, duikbril en zwemvliezen testen en duikpak (shorty, maar ze is de enige, iedereen heeft een compeet pak aan, denken het koud te krijgen) aansjorren. Het groepje is klein: 4 gasten, 2 instructeurs. Ondertussen vertrekt Georgette maar vast naar het prive dakterras, zo overziet ze de hele Aeolische Zee en denkt daarmee Eef in de gaten te kunnen houden....
Het duiken gebeurde dichtbij, en na het hijsen van de fles op de rug zakt het groepje naar, uiteindelijk, 24 meter, langs een geleidelijke zand-helling op de bodem. Beneden is de eerste indruk wat saai, maar snel komt er meer kleur, variatie in de ondergrondse flora. Gewoon lekker, relaxt mooi gedoken; 45 minuten beneden geweest. Vrij veel naaktslakken gezien, deels mooi gekleurd, 2 enorme octopussen in kleine spleten/grotten, en enorme baarsen: ook nog eens mooi van kleur, maar donker. Eentje was er misschien wel 70 cm! O ja, en een prachte murene, die Eef zelf spotte, ook verschoten. Murenes zijn leuk om te zien, happen snel om hun aanwezigheid te tonen, en je moet niet te dichtbij ze komen. Anders happen ze misschien in jou. De instructeur scheen een sterke lamp in zijn onderkomen waardoor je kon zien dat de schubben helemaal goudkleurig leken! Een beauty!
Ondertussen is Georgette na een lekkere start op het dakterras de stad onveilgig aan het maken, informatie aan het inwinnen over de mogelijkheid om per boot naar Stromboli te gaan, winkeltjes afstruinen en hier en daareen kletspraatje aan te knopen (moeilijker te voorkomen dan te starten). Stromoli by night zou een optie voor vandaag geweest zijn, ware het niet dat het weer roet in het eten gooit. Moeilijk voor te stellen als je nu naar de prachtige starkblauwe luchten zo kijkt, maarhetgaat vanavondnet als 2 dagen eerder stormen, zegt men. Daarom varen ze niet uit voor een lange zeetocht. Een van de nieuwe vrienden wilde graag met Georgette naar een afgelegen standje. Helaas voor hem deed ze dat niet, maar behield wel het foldertje over het standje.even goede vrienden hoor! Aankoopjes gedaan, soms wat verlekkerd bij juweliertjes, maar vooral meer van hetzelfde bekeken; en zeker een lekker ochtendje met af en toe een kopje.....cap.!
'S Middags met de bus, aan de andere kant van de "stad", naar een strand Piaggio Bianci waar het lounge onderkomen was waar Georgette om haar moverende redenen niet met bovengenoemd heerschap naar toe wilde, maar wel met Eef. Wat tot dat moment onbekend was was dat we er eerst een wandeltocht van 20 minuten via hellingen groter dan 35%, hellend en dalend, voor over moesten hebben. En dat om 1.00uur s middags, als je eigenlijk uitkijkt naar een lunchje met de voetje in het water! Maar dat bereikten we in elk geval wel, en de hele middag hebben we in de Blu Lagoon gelounged, wij wisten al hoe dat moest nl. Einde van de middag toch gestoord door een fikse regenbui en de lucht zag donkergrijs: tijd voor onze vrienden van de B.L. om met hun bootje terug naar het gehucht te gaan om de bus retour te pakken. Dit was heerlijk want dat scheelde ons diezelfde 35-plus hellingen/dalingen! Misschien morgen wel weer, want de excursies per boot zullen dus niet/nauwelijks beschikbaar zijn! S Avonds voor diner rondje haven gemaakt en geconstateerd dat we 'bij ieder tentje een ventje' kenden (of zij ons.......). Heel gezellig, leuke verhalen, heerlijk vis gegeten, dieook moest zwemmen!

• 18 September 2013 - 10:48

Ansje:

Jeetje Eef ik hoop wel dat je foto's hebt kunnen maken onder water of is dt TE enthousiast gedacht van mij.
    nog een paar lekkere dagen en komt veilig terug
    groet
    Ansje

• 18 September 2013 - 11:15

MP:

Zo,dat gaat lekker daar!We zouden bijna medelijden met jullie krijgen,maar dat komt
    pas als jullie weer hier zijn,want vanavond gaat hier de verwarming aan!!
    Het is koud en nat, Gelukkig heb ik toch nog een goed nieuwtje,want in
    het weekend wordt het waarachtig wel 17 of 18 graden!Boffen jullie even.
    Hier gaat alles zijn gangetje,Bert en An zijn nu ook vertrokken en
    zitten momenteel in de trein, die reis duurt 7,5 uur, we hopen dat ze
    onderweg veel moois te zien krijgen.Morgen arriveren ze bij Ismail,dat is wel
    leuk natuurlijk:leuke kerel.
    Zo meiden,meer heb ik niet te vertellen, helaas zit het er voor jullie bijna
    op,maar we krijgen de indruk dat dit wel een succes was.
    Groetjes en liefs uit Zeist, mapa.

• 18 September 2013 - 11:41

Silvana:

Haha verwachtingsmanagement, die houden we erin!
    Blijft bewondering hebben voor duikers want ik ben zelf zo'n type die snorkelen al eng vind... Jammer eigenlijk want dan mis ik ook veel. ? Gelukkig heb ik een zoon (ook) wat meer lef heeft dan zijn moeder en kan ik alsnog een beetje meegenieten.
    Bij ieder tentje kenden jullie een ventje?? Zit er nog een leuke bij die bijv. in ons bedrijfsrestaurant wat toegevoegde waarde kan hebben met Italiaanse lekkernijen?? Of Soest kan 'opleuken'??
    Geniet van jullie laatste vakantiedagen!
    x

• 18 September 2013 - 12:08

Margreet:

Oh, wat klinkt het allemaal heerlijk! ( behalve het duiken dan......maar leuk dat je dat daar ook gedaan hebt Eef, ik zou het doodeng vinden.....mietje dat ik ben).
    Ik las inderdaad dat het daar aardig kan spoken, qua weer! Jammer van de geplande boottocht, maar een lekker alternatief gevonden denk ik!
    En nu nog even? Veel plezier!

• 18 September 2013 - 20:29

Sjonnie:

Eef op vakantie zonder even een duik te maken?? Bijna ondenkbaar.
    Maar ik ga toch liever met Georgette mee en zoek de leuke tentjes op!
    Nog een paar fijne laatste dagen en dan weer veilig terug naar ons kikkerlandje.
    Liefs Sjon.

• 18 September 2013 - 22:05

Gerry:

Door drukte even geen gelegenheid gehad de wonderschone verhalen direct te lezen. Nu dus 4 op een rij. Dat was weer genieten! Jullie hebben het duidelijk naar jullie zin. Wat een leuke avonturen. Komen jullie ook nog wel een beetje aan rust toe? Behalve af en toe een terrasje voor de verplichte koffie is het niets anders dan actie! Geniet nog maar lekker van alles. Lieve groet. Gerry

• 18 September 2013 - 22:05

Gerry: