Cuccino Italiano - Reisverslag uit Palermo, Italië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu Cuccino Italiano - Reisverslag uit Palermo, Italië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

Cuccino Italiano

Door: Georgette en Eef

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

21 September 2013 | Italië, Palermo

Gisteravond is de voucher voor onze kookles in ons hotel bezorgd. Dus vandaag gewapend met het adres op pad. De chauffeur levert ons op een pleintje af en wijst, na nadrukkelijke vraag van Eef, op het huisnummer... En inderdaad we staan vrijwel voor nummer 8. Grazie! Je zou denken dat we na 3 weken toch wat wijzer zijn geworden... Want als we bij nummer 8 binnenstappen met een 'buongiorno, we komen voor de kookles' worden we weggestuurd met een boos, dit is priveterrein??? Blijkbaar de verkeerde nummer 8, maar waar zijn we dan nu. Na 3 keer het Piazzo San Carlo rond te zijn geweest, maar het noodtelefoonnummerbgebruikt om opgehaald teworden. En dit raad je nooit... Twee deuren verder als waar we eerst waren was nog een nummer 8. Nu zaten wij er overin dat we te laat waren, maar 'this is Italie, don't worry.
De kookles werd door 2 zusjes gegeven in hun modern opgeknapte appartement. Natuurlijk eerst koffie en terwijl Eef wat elektronica te voorschijn haalt om aantekeningen te mKen van de lessen, wordt gewezen naar het schoolbord, dat de hele wand beslaat. Van de aantekening.en die we daarop maken wordt later een foto gemaakt, die we gemaild krijgen! Welkom in deze eeuw in de oude wijk van Palermo. Na de koffie gaan we aan de slag. Het was heel leuk om op een heel ongedwongen manier, we waren de enige studenten, stapsgewijs een gerecht te maken met aubergine, zelfgemaakte tomatensaus, eieren en twee soorten kaas. Daarnaast hebben we ook het diploma 'canolie-maken' behaald. Tot slot hebben we met deze gerechten en leuke lunch gehad. Daar vertrokken met een lijst met tips om minstens 4 dagen te vullen, hebben we de rest van de middag door de stad geslenterd. Hier en daar leuke, vrolijke, interessante dingen gezien en afgesloten met wijn, pizza en dolce in het restaurant van een rechtgeaarde Italiaanse familie. De benewagen heeft veel overuren gedraaid dus weer op tijd terug nar het hotel en lekker maffen.
Zaterdag enigzins uitgeslapen, of wat daarvoor doorgaat voor ons ochtendmensen. Daardoor ook met anderen beneden ontbeten, waardoor een klassiek dispuut over wiens gekookte eitje in de cooker is nu van wie. Op zich, zou je zeggen wat maakt het uit, maar als je de vorige dag 2 druilige eitjes op je lekkere toastje hebt liggen dan kijk je wel uit de volgende keer! Nou, ook wel weer opgelost en we lieten het ons in relaxte atmosfeer goed smaken. Tenslotte hadden we vandaag, de laatste dag betrekkelijk rustig. Weliswaar kunnen we nu stellen dat we zo'n 35 km kris kras door Palermo hebben afgelegd, maar wie kent er niet de hop-on/hop-off? Nou, wij kennen dit uiterst toeristische trekpleistertje erg goed, en vinden het soms heeeeel handig! En toch ook nog eens een volledig beeld van de slad gekregen, plus vele plaatjes.
Daarnaast vonden we ook "de PC" van Palermo die Via della Liberta heet. Nu zijn wij geen van beiden verstokte shoppers, maar als we ons best doen.....!?! OK, Eef is heel mooi geslaagd met jurkje/tuniek plus palletjes shirt bij........Max....! Ook niet de eerste de beste. Georgette heeft in iedere winkel tassen bekeken, shirtjes gepast en schoenen in verkeerde maat verlekkerd bekeken, en gaat toch naar huis met een mooie portemonnee! Nee, geen meelij..... Denk even aan het mooie nachtblauwe regenjasje dat ze op Lipari vond! We hebben allebei het gevoel met wat leuke dingen naar huis te komen.
Nu de koffers op slot, de rekening met hotel Ucciardhome vereffend en dit laatste verslagje afgerond.
Lieve lezers, wij vonden het opnieuw leuk dit logboek bij te houden, vooral voor onszelf en zeker ook voor diegenen die klaarblijkelijk hieraan ook weer plezier ontlenen: reizen en avonturen beleven zonder dat je "je luie stoel hoeft te verlaten".

• 21 September 2013 - 18:47

Léonine:

Zit van de weeromstuit ook aan de antipasti, mmm. Jullie zijn inmiddels weer thuis en het is een prachtige dag! Is dat een warm welkom of niet? Ook dank aan jullie voor de boeiende blog! Tot gauw XL

• 21 September 2013 - 20:35

Sjonnie:

Hahaha en ik maar denken dat gisteren het eind van het verhaal was maar nee de story gaat nog even door, er stond nog kookles op het programma, had ik kunnen weten.
    Krijgen wij die kookles hier nu van jullie, lijkt me erg smakelijk!
    Dan nu misschien: goede reis terug?
    Liefs Sjon.

• 21 September 2013 - 21:16

Hilma Van Kleef:

Smakelijk en vermakelijk.
    Welkom thuis.Tot gauw en groetjes voor jullie beiden

• 22 September 2013 - 11:11

MP:

Dat was dan dat! Hartelijk dank voor jullie uitgebreide verslagen! Zo konden wij met jullie mee(be)leven.
    Kom nu maar naar huis, de (hollandse)koffiw staat op jullie te wachten. Goede thuisreis en tot de volgende keer.MP

• 22 September 2013 - 18:32

An:

Als ik dit schrijf zijn jullie waarschijnlijk alweer thuis. Mede door wat internetproblemen (herkenbaar?) een wat late reactie. Wat zullen jullie dat zoeken missen naar huisnummers .... En nu thuis maar eens dat recept uitproberen! Eet smakelijk.
    Gr. uit Madras

• 23 September 2013 - 07:28

Ansje:

Geweldig, ook ik heb genoten, soms met het water in de mond. DANK DANK
    groet
    Ansje