Toch ook tijd voor relaxen - Reisverslag uit Lipari, Italië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu Toch ook tijd voor relaxen - Reisverslag uit Lipari, Italië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

Toch ook tijd voor relaxen

Door: Eef en georgette

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

19 September 2013 | Italië, Lipari

Weer een mooie dag in Lipari, maar het blijft op zee te veel waaien en de trip naar Stromboli zit er definitief niet in helaas. Tergugblikkend naar gisteren was de Pliaggo Bianco wel heel erg fijn, relaxt en met lekkere lunches. En aangezien dit eiland, behalve langdurige trekkings voor klipgeiten, voor ons op dit moment geen andere belangrijke opties heeft, gewoon lekker gedaan wat we gister al lekker vonden! We moesten daarbij wel weer diezelfde forse klim en klauterpartij ondernemen om op dat lounge plekje uit te komen. Maar met in het vooruitzicht dat we s middags met de boot weer terug konden naar de bushalte, was de keuze niet moeilijk. We werden door de eigenaren/beachbums met vrolijkheid weer ontvangen. Ja, begrijp ik ergens ook wel, want de eerste dag hebben we niet voor de bedjes betaald om onbekende reden, maar dat was nu anders. De dames lagen nog niet eens in hun mooie badkledij of er stond al een van hen met de euro-buidel te rammelen! Het was een zakelijke aanpak, maar ok ze hebben ook wat te bieden. O.a. Kregen wij een heerlijke cappucino (2 cappucini trouwens) bezorgd onder ons parasolletje, dit was absoluut geen standaard service! De zon, muziek, zee en helaas ook de keien die het strand vormden waren zoals de dag ervoor, althans voordat die hoosbui uitbrak natuurlijk. Loungen lijkt hier echt uitgevonden. We hadden deze laatste relax dag wel verdiend vonden we zelf. Iets eerder dan de dag ervoor kwamen de zeer zware regenwolken over de bergen geglipt. Het patroon leek zich te herhalen, maar iets vroeger dan gister. Om er maar bijtijds bij te zijn ging Eef maar vast even met wat charme proberen een claim op een zitplek in de boot te regelen. Maar wat bleek: de boot was er niet, en kwam ook niet: het was verboden om hiermee uit te varen (hmmm!, gewoon even een ommetje om een rotspartij heen, direct langs de kustlijn!) net zoals diverse excursies dus: afgelast! En er restte ons niets anders dan de klim en klauterpartij in omgekeerde volgorde opnieuw te doen om een uur of 4. Wel een gelukje: de bus die 1 x per uur reed stond aan het eind op ons te wachten! Was wel al helemaal vol, maar voor ons maakte deze chauffeur wel een uitzondering: doorstampen dus voor de anderen! Wat we toen nog niet wisten is dat die chauffeur ook een uitzondering maakte voor schoolkinderen, oude vrouwtjes met stok en moeders met kinderwagens, dus je begrijpt wij veranderden in Italiaanse sardines, vooraf op de beach reeds gegrilled!
De middag en avond langs onze kleine Marina Corta doorgebracht, o..a. Met 3 vrinden in een wijnbar lokale wijn geproefd. Nou ja, gedronken! Dit was een prima afsluiting van de 5 dagen op Lipari, morgenochtend terug naar Milazzo - Palermo. Maar daarover weer een volgende keer.

• 19 September 2013 - 09:40

Ansje:

na gedane arbeid (klimmen) is het goed rusten zeggen ze toch wel eens?
    ja idd due cappucini, pfffff daar heb ik ooit in een grijs verleden wel eens een zeer moeilijk gesprek met een dame van een restaurant over gehad, ieder weldenkend mens moet toch snappen dat als je zegt 2 cappucino dat het er TWEE moeten zijn pffff
    maar ok jullie hebben weer genoten en ja dat niet uitvaren is niet zo gek toch als ze net eindelijk de costa concordia recht hebben getrokken, dat willen ze, zelfs als het niet een immens schip is, geen tweede keer hoeven doen.
    nog even genieten daar, hier is het WEER takkeweer en donker buiten brrrrrrr, vergeet geen vest aan te trekken of mee te nemen als je weer naar het mooie Amersfoort komt!
    groet
    Ansje

• 19 September 2013 - 10:14

Léonine:

Hi there Italiëgangers, natuurlijk bij ontspanning hoort inspanning maar tot op zekere hoogte dan ;-). Jammer hoor die afgelaste boottocht maar leuk zo'n unieke bustocht toch - ik zie het voor me! Volgens mij is een prima verblijf in Lipari is op gepaste wijze afgesloten, wat wil je met drie! vrinden ... En volop genieten van de komende dagen hè. Liefs en zoen Léo

• 19 September 2013 - 14:37

Sjonnie:

Beetje klimmen en klauteren lijkt me prima voor de conditie!
    Goede terugreis en bedankt weer voor alle heerlijke verhalen, het hield ons bezig!
    Liefs Sjon.

• 20 September 2013 - 09:41

MP:

Hallo avonturiers! Ja ja, de laatste loodjes wegen het zwaarst! Maar thuiskomen midden in de nacht is ook geen sinnicure! Of denken jullie daar nog maar niet aan? Nog twee hele dagen om van te genieten! Beid Uw tijd en duur Uw uur!! Geniet er van! Lfs,MP

• 20 September 2013 - 10:12

Margreet:

Tja, opvallend vaak vaart er geen boot, rijdt er geen bus in Italië.......maar jullie hebben er weer wat van gemaakt! Weer lekker smeuïg verhaal!
    Nog een paar dagen genieten...... Met hopelijk nog wel een leuk verhaal!

• 20 September 2013 - 14:57

Hilma:

Hoi Eef en Georgette
    Wat een geweldige reis en dito avonturen, leuke verhalen
    Nu een uurtje zitten lezen me erg vermaakt. Zie jullie al voor me van ervaren reizigers tot en soort bakvissen. Had eerder geen ontvangst of tijd. Geniet nog en graag meer avonturen!! Groetjes Hilma