Wat een tegenstellingen! - Reisverslag uit Saint Lucia, St. Lucia van Eef & Ron - WaarBenJij.nu Wat een tegenstellingen! - Reisverslag uit Saint Lucia, St. Lucia van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

Wat een tegenstellingen!

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

03 Maart 2018 | St. Lucia, Saint Lucia

Heerlijk gearriveerd op de internationale airport van Saint Lucia, een van de ‘grotere zuidelijke Caribische eilanden, met bv Martinique ten noorden en Grenada ten zuiden. Ik hoef niet te vermelden dat dit ‘the tropics’ zijn? Dus met een heerlijke 26 graden, plus wat warme druppeltjes, en wat bewolking gearriveerd. Dit dus in forse tegenstelling tot mijn vertrek! Op Schiphol was donderdagavond ècht gedoe, niet zozeer door de nederlandse weersomstandigheden, want dat was voorbij. Maar de Engelse sneeuwstormen die dag èn avond waren blijkbaar exceptioneel. Maar dat hoor je wel vaker als je op vakantie ergens slecht weer treft. Mijn vlucht naar London was een uurtje vertraagd, ok, dat is dan zo. Maar op London Gatwick was het de hele dag al een grote chaos, waardoor er een schrijnend gebrek aan taxi's was. En ik hoefde maar 3 km’tjes.... Dus........ tè lang gewacht, tè veel betaald en door en door koud, want ik had mij alvast maar gekleed in St Lucia outfit plus een fleeceje maar dat was niet genoeg (min ‘n boel in UK)! OK in de typisch Engelse B+B’s is het dag en nacht te heet gestookt, dus dat was wel over toen ik daar 01.00 u nl tijd arriveerde. Dat ik tè lang moest wachten lag overigens wel ietsje meer aan mij, dan aan ‘hen’. Toen ik de overprijsde hoorde, ben ik uit de que gestapt om nog even verder te kijken....... Maar op dat deel van de airport mogen alleen ‘die’ taxi’s komen en geen andere!! Nou, als je biologische klok zegt dat het 3 uur na beddegaanstijd is haal je dus je schouders op. “Tomorrow is another day” dacht ik.
En dat was natuurlijk ook zo. The Caribs are waiting.
Heel vlotjes door de procedures op de airport gegaan, vlot een taxi

• 03 Maart 2018 - 13:46

Anneke:

Nou dat was dus een goed begin! Nu maar genieten van de geluiden in de Cariben! Maar ja, airports ...taxi's en slecht weer. Gelukkig kon je opwarmen in de B en B!
    Veel plezier.

• 03 Maart 2018 - 14:18

Hilma:

Fijne start! Je hebt vast iets van een kameleon in je streepjescode gezien je aanpassingen gelardeerd met wat typisch Eef ;-) Nu heerlijk je botjes warmen en avontuur vervolgen.
    Geniet!!

• 03 Maart 2018 - 16:28

Georgette:

Mooi verhaal weer over een ‘eigenwijze’ van reizen, omgaan met tegenslag en
    met een mooi slot; enjoy the sun en birdsongs

• 03 Maart 2018 - 23:06

Margreet:

Misschien was het begin niet “comme ik faut”, maar de foto’s geven een heerlijke, mooie rustige sfeer weer: genieten dus!

• 04 Maart 2018 - 11:05

Ron:

Kijk nu al uit naar de eerste verhalen over St. Lucia!! Geniet en neem een lekkere caraibische cocktail op ons hier in dit kikkerlandje.