Wat hebben wij nu eigenlijk aan ons leven (grapje) - Reisverslag uit Union Island, St. Vincent van Eef & Ron - WaarBenJij.nu Wat hebben wij nu eigenlijk aan ons leven (grapje) - Reisverslag uit Union Island, St. Vincent van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

Wat hebben wij nu eigenlijk aan ons leven (grapje)

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

23 Maart 2018 | St. Vincent, Union Island

Ja, die vraag gaat mij dagelijks door het hoofd, maar het is natuurlijk een forse understatement, plùs een Tongue in cheek’ van jewelste! Ik heb vroeger vaaak gedacht dat die bepaalde ansichtkaarten en kalenderfoto’s met azuurkleurig water en spierwitte strandjes wat extra kleur van de fotograaf z’n filters hadden meegekregen. Maar, dobberend op De Vrijbuiter hier in The Grenadines zie je die taferelen steeds opnieuw! Ik ben een bevoorrecht mens, en geniet dus volop.
Vanuit Grenada zijn we dus langs de Atlantische kust (de andere kant is de Caribische) in noordelijke richting gegaan en kwamen uit bij Cariacou (ja, klopt, daar was ik 2 wkn terug ook). We hebben nog even daar rondgekeken en zoete pinda’s en kleine banaantjes gekocht en bij de boot wat gesnorkeld, Monique en ik. Volop koraal en ook veel visjes, ja behalve die ene tonijn natuurlijk. Maar vooral het koraal is niet heel kleurrijk, visjes wel!
Harry, schipper, en Petra hebben vanuit interesse veel geïnvesteerd in vriendschappen in het hele Caribische gebied. Op Cariacou konden we eten bij Mama Joy, daags daarna op Union Island bij Joy (geen familie) en gisteravond op een van de eilanden in Tobago Cays (ook weer geen verband met de andere Tobago, dit is een groepje onbewoonde eilanden). Hier waren we op een van de kleine strandjes waar vriend Michael verse kreeft aanbiedt wanneer je je komst aankondigt. De kreeften worden in de loop van de middag door ‘zzp-vissers’ aangeleverd! Uit het water, in de boot, uit de boot, op de BBQ, en de rest begrijp je wel. Er is daar behalve 2 afdakjes waaronder gewerkt wordt helemaal niks. Michael plus ‘kook-ploeg’ vertrekt met alles als de laatste eters verdwijnen, na zonsondergang. Mèt zonsondergang, wuivende palmen (zeg maar gerust fors zwaaiend) beetje rasta-muziek of steelband erbij, en dan die òverheerlijke forse halve kreeften! Yummi yummi!
We blijven twee dagen in een van de baaitjes liggen, tussen een stuk of tien andere schepen. En hoewel bootjes-kijken een hobby is, liever zag ik ze niet. Maar dit is beschermd gebied en dan mag je natuurlijk niet overal je anker droppen.
Er worden trouwens überhaupt geen ankers neergelaten: afmeren gebeurt aan een van de moorrings die aanwezig zijn (in de bodem verankerd blok beton waar gewoon je landvast aan vast geknoopt wordt). Van mijn eigen zeilervaring herinner ik mij nog wel dat bij ‘stevig weer’ ‘s nachts een of twee keer het anker gecheckt moest worden, hahaha. Hier lig je met ons forse jacht van 49 voet zo vast als een huis! Ook met windkracht 6, want dat is het inmiddels geworden, maar dat kan onze Vrijbuiter, mèt vrijbuiters en vrijbuiterinnen best aan. Dit is een topschip met top-schipper!
En wat wij hier aan ons leven eigenlijk hebben? Nou, je zult er wel een beeld bij hebben gekregen!

• 23 Maart 2018 - 19:52

Sjonnie:

Luieren, sterke drank, zo'n, zeezicht, palmenstrandjes....... Wat een leven!!!

• 23 Maart 2018 - 20:13

Anneke:

Het blijft behelpen! Geniet er lekker van, want zo te lezen moet je in Nederland afkicken van de kreeften!

• 23 Maart 2018 - 21:00

Georgette:

Wat een ellende en afzien

• 24 Maart 2018 - 00:10

Hilma:

Wat een leven! Krijg je vast geen spijt van! Genieten is geen lijden dus ga zo door!
    Leef graag mee met je.

• 25 Maart 2018 - 08:57

Margreet:

Ook via FB de nodige “akelige” plaatjes van je gezien; wat een zwaar leven zo!

• 25 Maart 2018 - 11:20

Ron:

Leuk weer deze avonturen. En er komen herinneringen boven aan het inderdaad hele blauwe water en die prachtige stranden of strandjes afhankelijk van de eilanden waar je terechtkomt. Nu ben je wel op een aantal eilanden geweest waar ik mijn Nederlandse voeten nog nooit hebt gezet. Behalve Grenada dan...... Klinkt weer leuk zo een hoofdstuk uit de reisgids "een tocht door het Caraibische gebied"

• 28 Maart 2018 - 02:46