Alles in voorbereiding, agenda leegmaken..... - Reisverslag uit Soest, Nederland van Eef & Ron - WaarBenJij.nu Alles in voorbereiding, agenda leegmaken..... - Reisverslag uit Soest, Nederland van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

Alles in voorbereiding, agenda leegmaken.....

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

25 Februari 2018 | Nederland, Soest

Goedemorgen, voor wie dit 's morgens leest! Zondag, dus nog 5 dagen en dan trek ik er weer eens op uit! Heb ik er zin in? Domme vraag (stelt ook niemand!)......zelfs wanneer ik (fake!) een dagje Dedemsvaart gepland had zou ik er nog naar uit kijken, hahaha!
Dit keer eens met het vliegtuig een uurtje of 8 richting zuid/west. Vlak voor de kust van Venezuela (waar ik helemaal niet naar toe ga) liggen de kleine eilanden die het uiteinde lijken van een lange reeks waddeneilanden. Net als 'onze' waddeneilanden worden ze steeds kleiner en kleiner. En dus leuker en leuker. Allerlei mogelijkheden om te 'hoppen', ferries te pakken of lokale bootjesmannen te vragen of ze je een eilandje verderop willen brengen. De groep kleintjes heet The Grenadines, en om en van hieruit naar toe te kunnen vlieg ik naar een van de grotere.
Eilanden, veel water, een tropisch weertje zijn vaak ingrediënten voor mijn reizen. Vaak ook nog een locale cuisine, maar gezien mijn gewichtsproject dit jaar noem ik dat niet te nadrukkelijk. We zullen zien hoe dat verder verloopt; plezier moet ik toch wel hebben.
Die 'basis-ingrediënten' worden in dit geval aangevuld met de typische cultuur van de Cariben; op zich een melting pot, dat maakt het natuurlijk ook zo leuk. Stuk voor stuk hebben deze eilanden hun eigen koloniale historie, maar lang niet altijd dezelfde. Ze zijn er allemaal geweest, ergens: de Spanjaarden, de Fransen, de Britten, ja en natuurlijk ook de Nederlanders, zij het meer aan de andere kant van de 'waddeneilanden-reeks'. Ik ga op onderzoek, o ja, en ik ga volop genieten! Nu al, want voorpret is een wezenlijk onderdeel van het reizen!
De voorbereidingen zijn begonnen, eind van de week meer.

• 25 Februari 2018 - 11:03

Georgette:

Als eerste een reactie op je (voorbereiding) trip. Alleen al het tropische karakter ervan maakt dat ik me verheug op je avonturen

• 25 Februari 2018 - 11:21

Ron:

Lievie,

Ha ha fijn dat jij van voorpret kan genieten. Bij mij begint het pas zodra ik de voetjes op buitenlandse bodem heb gezet. Ik wens je een hele fijne ontdekkingstocht en je gaat naar eilanden waar niet heel veel europeanen geweest zijn of zelfs van gehoord hebben. Ben nu al benieuwd naar al je verslagen dat is voor mij de pret. Dikke kus en mucho mucho fun!

• 25 Februari 2018 - 11:46

Anneke:

Mede namens Pa en Ma een gezellige reis, doe voorzichtig en geniet ervan!

• 25 Februari 2018 - 17:30

Nico:

Veel plezier Eef, we gaan het volgen. Punt is wel dat het niet zo van die whisky drinkers zijn daar, maar daar heb je vast een oplossing voor!

• 25 Februari 2018 - 17:48

Hilma:

Klinkt weer uitdagend!! Succes met aftellen en tot gauw in je fascinerende verslagen! Lfs

• 25 Februari 2018 - 21:04

Marije:

Neem een reis scrabble mee, je vindt vast wel een leuke tegenstander. Dikke x

• 25 Februari 2018 - 21:09

Marije:

Love the all start btw!

• 28 Februari 2018 - 18:29

Margreet:

Heerlijk Eef, ik verheug me al op jouw verhalen.
    Uiteraard zul je je prima amuseren, daar twijfel ik niet aan!
    Hele goede vlucht, fijn verblijf en als ik iets kan betekenen voor je huis, planten o.i.d. hoor ik het wel! Lfs

• 03 Maart 2018 - 13:27

Eef & Ron :

Dank jullie voor je reacties!