Rondhikken....hm..rondhoppen op Grenada - Reisverslag uit Grenada, Granada van Eef & Ron - WaarBenJij.nu Rondhikken....hm..rondhoppen op Grenada - Reisverslag uit Grenada, Granada van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

Rondhikken....hm..rondhoppen op Grenada

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

17 Maart 2018 | Granada, Grenada

Wat een fantastische plek is dit toch weer. Bijna jammer dat ik vanmiddag aanmonster op zeilschip Vrijbuiter, een 10m tweemaster.
De laatste 2 dagen besteed aan het kennismaken met andere delen van Grenada buiten St. George, de hoofd’-stad’.
Toch een keer een geboekte excursie, maar toen het ‘busje niet zò’ kwam (half uur gewacht, toen kwam ze toch, maar gelijk met door mij zelf gebelde mannetje) touwjes dus toch in eigen handen genomen om naar het Underwater Sculpture Park iets ten noorden van St. George te komen. Lukte natuurlijk best, zij het dat ik daar aangekomen ook wel zelf een bootje moest regelen dat mij naar de lokatie bracht. Uiteindelijk zag ik dat de excursiegroep nèt voor mij ter plekke was, haha!
De stenen beelden staan al zo’n 20 jaar ca 3m onder water, dus snorkelend prima te bekijken. Echt superleuk om te doen, en boven water gaf de knaap in het bootje mij aanwijzingen om van beeld naar beeld te zwemmen want ze liggen een beetje uit elkaar. Maar ook dat was heerlijk! Ik probeer foto’s van internet hierbij te doen. En anders googlen. Ook zo’n tochtje heen en terug is dan een feestje: driver Bertrand reed mij al voor de 3e keer en inmiddels waren de nationale verkiezingen achter de rug (was dinsdag, maar woensdag moest men bijkomen...), dus onderwerpen genoeg! O.a. Dat de enige gevangenis die dit land (het TIEN NA KLEINSTE ter wereld) rijk is regelmatig vol is. Niet dat hier veel criminaliteit is, want dat is juist nìet zo, maar minderbedeelden laten zich graag voor een klein vergrijpje een weekje opsluiten. Vanuit de gevangenis is het mooiste uitzicht van het land en ze komen er met een volle buik weer uit!!
Gister ben ik onder leiding van iemand van de hotelreceptie, plus 2 hotelgasten (uit Trinidad, waar dus juist heel veel criminaliteit e.d. is...) de hele dag op pad geweest: een groot deel van Grenada rondgetourd. Bij een tamelijk hoge waterval gestaan waar we onder hadden gemoeten maar er was net een tropisch buitje waardoor we zelfs die stap naar de eigenlijke waterval niet hoefden te maken om verfrissend nat te worden, hahaha. Prachtig bloeiende planten en bomen om ons heen, het is daar een tropisch regenwoud (net als op Tobago, weet je nog, Léonine? Met die laarsjes?!!).
Er stond ook een man waarmee je op de foto kon.....Met een aapje op z’n schouder......aan een dikke ketting!!!
Verder een grote specerijenonderneming met plantage en kruidentuin bezocht. Door Laura mooie rondleiding gehad, en begrepen dat je eigenlijk van alles thee kunt trekken en dat dat dan voor heel veel goed is. De handvol voor mij geplukte blaadjes, takjes, bloemen, takjes en wortels (gember, ketoembar) met een beker heet water, en mij kan niets meer gebeuren denk ik!
Ander hoogtepunt van de excursie was het bezoek aan een rum distillery, tja, dat zat er wel in natuurlijk. Grappig genoeg was er een europese man die de rondleiding verzorgde en vertelde hoe dat distilleersproces werkt heeft z’n geboortegrond in Schotland maar heeft altijd in Grenada gewoond. Ooit, lang geleden in de rum terecht gekomen terwijl in ‘het oude land’ volledig ‘in de whisky’ zitten! Hahaha, .....hik!
Daarna downtown mij laten afzetten om bij BB’s te eten: hier een beroemde kok die in UK alle opleidingen heeft gedaan en nu hier een prima business runt. Sfeer prima, eten middelmatig. Mijn ‘vaste’ driver heeft me keuring bij hotel Gem afgeleverd en samen met een drankje in de baech bar afgerond. “See you in a next life!”
Vandaag Grenada afronden, na vijf dagen, de Trinidatians goedendag zeggen, en op naar: De Vrijbuiter!

  • 17 Maart 2018 - 23:11

    Hilma:

    Wat een heerlijk verhaal. Weer zoveel kleur, geur , smaak en avontuur.
    Je weet ook altijd de perfecte "buddies" voor je te winnen, chapeau :))
    Nu op naar de ultime vrijheid met de Vrijbuiter. Overigens ook leuke naam voor jou. Lfs

  • 18 Maart 2018 - 10:49

    Ron:

    Jaaaa op het notemuskaat eiland. Dat is wellicht met een vaag herinnering aan heel veel groen en mooie landschappen nog mijn enige herinnering aan dit eiland. Is ook wel super lang geleden. Toen was ik nog een knul van 17 dus kun je nagaan. Leuk om dan weer jouw verhaal te lezen. Vanavond eigenlijk iets op het menu zetten met notemuskaat om in jouw verhaallijn te blijven. Heb het super goed! Geniet en tot het volgende avontuur. Wordt dat hoofdstuk 5 van het boek; mijn avonturen in het Caraibische gebied.

  • 18 Maart 2018 - 14:48

    Sjonnie:

    En nu maar waar je echt voor kwam: je zeiltrip, veel plezier!

  • 18 Maart 2018 - 17:19

    Georgette:

    Na een relaxte periode, toch weer dat ongeduld bij een tripje! Klinkt voor het overige weer geweldig en nu gaat het er om spannen... ontzettend veel plezier en behouden vaart⛵️⛵️

  • 18 Maart 2018 - 18:33

    Léonine :

    Ja, nou en of ik me dat tropische regenwoud nog herinner. Ook het vogeltje dat 'van mij' was. The blue manakin, weet jij jouw vogeltje nog? Oh en je gehavende onderbenen door die fijne laarsjes .... heftig! En ook rum, iets met rugzak of zo

  • 18 Maart 2018 - 18:36

    Léonine:

    Oeps valt het laatste deel weg. Geniet van je zeiltrip, één van de hoogtepunten naast héél veel andere! Liefs

  • 20 Maart 2018 - 21:01

    Eef & Ron :

    Dank iedereen! Nee, Léo, ‘mijn vogeltje’ weet ik niet meer, ik vond het ook niet zo bij mij passen.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eef & Ron

Eef 2023

Actief sinds 01 April 2008
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 75562

Voorgaande reizen:

31 Januari 2023 - 15 Maart 2023

Argentinië: alles wat je van ver haalt .....!

19 Augustus 2019 - 18 September 2019

Suriname

01 Maart 2018 - 02 April 2018

Warm Waters in West Indies

10 April 2017 - 04 Mei 2017

Genieten in Zuid Afrika en Swaziland

21 September 2016 - 03 Oktober 2016

Alle fjorden, de Noordkaap en weer terug!

28 Maart 2016 - 27 April 2016

Indonesië: West Papua, De Molukken, Lombok

01 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Eindeloze Zijderoute, Noord-West China

02 April 2014 - 05 Mei 2014

Awesome Australia

31 Augustus 2013 - 21 September 2013

Vesuvius, Etna, Stromboli & overige pizza's

17 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Ameeezing Malaysia

28 Oktober 2011 - 01 November 2011

Wenen

01 Juni 2011 - 24 Juni 2011

Rondreis Kleuren, geuren en smaken

06 Augustus 2010 - 03 September 2010

Borneo, Sulawesie en Lombok

18 Juni 2009 - 12 Juli 2009

Alaska

01 Mei 2008 - 04 Juni 2008

Indonesie, Kleine Sunda Eilanden

Landen bezocht: