Grenada En ook nog Carriacou - Reisverslag uit Grenada, Granada van Eef & Ron - WaarBenJij.nu Grenada En ook nog Carriacou - Reisverslag uit Grenada, Granada van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

Grenada En ook nog Carriacou

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

15 Maart 2018 | Granada, Grenada


Het wordt weer hoog tijd voor een vervolg op mijn reisblog. Dus waarom niet donderdagmorgen, half 11 op het strandje van mijn Gem Hotel? Waarom niet? Nou, b.v. omdat ik momenteel meer afgeleid kan worden dN eerdere (en hopelijk!) volgende dagen. Het was al een stukje drukker op mijn kleine beach aan de baai (20 i.p.6 of zo) omdat het naburige hotel vandaag een vrije dag heeft en ontbijt- en bar-wensen bij Gem komen. Logisch, dus ok. Wat meer jammer is: een kwartier geleden kwam er een lokale dubbeldekker-rondvaartboot de baai indraaien. De muziek was al anel te horen en m’n reactie was ‘gezellige boel!’. De naam op de boek luidt overduidelijk ‘Rhum Runner’. Loopt ‘ie op rum, of ga je na de rondtocht het op ‘n lopen zetten (om weg te komen?) of bedenk zelf maar iets. Ze kwamen dus niet alleen de baai in maar gooiden hun anker uit (een anker mag je trouwens nooit gooien, dat laat je rustig zakken...) aan de andere kant van de baai, 100 m verderop. En toen, eigenlijk hetzelfde effect wanneer cruiseschepen bij een plaats aanleggen dat qua size absoluut niet past! Een golf van passagiers werd eraf geholpen en liepen het strand en terras van het 3e hotelletje dat hier aan het strand ligt. Not my cuppa tea! ‘n Mannetje of 75, maar voor hier echt teveel. Meteen even 2 foto’s geschoten: links van mij, en rechts van mij. Nou, naar de verschillen hoef je ècht niet op zoek te gaan hoor!!!
Maandag ben ik hier in de vooravond aangekomen. Zoals de trips van st. Vincent naar Union een beetje ‘gedoe’ was (maar hoort erbij) was het dat ook weer 2 dagen laten voor Union naar Grenada, via Carriacou. Overstappen bij die laatste, maar ook verliet ik The Grenadines en passeerde ik de grens met Grenada! De 2Duitsers (ja, diezelfde!) wezen mij erop dat ik op voorhand naar het Douanekantoor moest want dat zou niet open zijn als wij (ja, zij óók weer) om 7 uur vertrokken. Tja, sommige mensen weten dit dus al maanden voordat ze hier zijn! Voor mij handig, dus de volgende dag hield ik steeds in mijn hoofd dat ik daar naartoe moest. Toen ik terugkwam van beach/snorkelen en natte zout-vijver vroeg ik iemand om mij even er naartoe te rijden, maar uit het daaropvolgende gesprek van een half uur bleek dat het douanekantoortje waar de ferry komt en vertrekt alleen open is wanneer er ook een ferry is. Behalve dan weer als dat de vroege ferry van maandag is......Dan moet je vooraf naar de douane op de airport!!! Gelukkig heb ik op dit eiland niks om handen en vraag ik ook helemaal niks, behalve of ‘ie soms ook die kant opgaat (afstanden zijn er tenslotte niet, terug heb ik dus gelopen). En dan op dàt douanekantoor: 3 min. en it’s done!
Volgende ochtend extra vroeg bij de ferry, tenslotte weet je nooit precies welke ‘island time’ wordt aangehouden. Dit keer eentje die wat later vertrok. 05.30 u opgestaan, 07.30 u vertrek naar Carriacou.
Wel een beetje een misrekening van mij dat ik dit eiland enkel had gezien als overstappunt voor de ferry naar Grenada! Omdat die ferry twee uur later vertrok dan op míjn papiertje stond en ik toch al ruim in de overstaptijd zat, heb ik het meest van de tijd (mèt 2 st bagage, die je nergens kwijt kunt) doorgebracht op de veranda van een echt vage kroeg. Maar die lag handig met zich op de ferry-bewegingen. In al die tijd dat ik er was (min of meer) heb ik met heel wat vogels van divers pluimage (waaronder ook heel leuke Canadezen!) gesproken. En de veelkleurigheid van hun verhalen, stukje historie, mix van mensen die hier is neergezakt of blijven hangen, bracht mij tot de conclusie dat ik Carriacou onrecht had aangedaan. Dùs, wat ik zelden doe: als ik in deze omgeving nog ‘ns kom moet ik beslist naar Carriacou. En dat zou zo maar ‘ns kunnen gebeuren ook. Dit eiland combineert eigenlijk alles, denk ik, van wat er op andere eilanden ook is. Inclusief een klein groepje van pensionado’s/ada’s met bruinlederen huid, compleet verwaaide of verwarde uitstraling vanuit vele hoeken van de globe. Zou ik hier willen settlen?

  • 15 Maart 2018 - 16:46

    Hilma:

    Heerlijk dat er ook "reisengelen" bestaan, komt het toch altijd weer goed.
    Volg je hart om te settelen, maar wat ver voor een eet afspraak;-)
    Geniet!! Lfs

  • 15 Maart 2018 - 17:36

    Georgette:

    Wordt echt altijd een beetje ‘relaxt’ bij het lezen van je verhalen deze reis

  • 16 Maart 2018 - 07:53

    Léonine:

    Easy going en laid back, keep on hopping!

  • 17 Maart 2018 - 21:40

    Eef & Ron :

    Dank jullie voor de reacties! Tot binnenkort?

  • 21 Maart 2018 - 13:10

    Frank Koblischek:

    Hello,
    I just have read your travelblog. Very nice! I wish you more adventures and good stories in the Caribbean.
    Just to inform you that today I have received in my home town my bicycle - 6 days after the holiday was over!
    Best regards
    Frank

    de twee Duitse fietsers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eef & Ron

Eef 2023

Actief sinds 01 April 2008
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 75622

Voorgaande reizen:

31 Januari 2023 - 15 Maart 2023

Argentinië: alles wat je van ver haalt .....!

19 Augustus 2019 - 18 September 2019

Suriname

01 Maart 2018 - 02 April 2018

Warm Waters in West Indies

10 April 2017 - 04 Mei 2017

Genieten in Zuid Afrika en Swaziland

21 September 2016 - 03 Oktober 2016

Alle fjorden, de Noordkaap en weer terug!

28 Maart 2016 - 27 April 2016

Indonesië: West Papua, De Molukken, Lombok

01 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Eindeloze Zijderoute, Noord-West China

02 April 2014 - 05 Mei 2014

Awesome Australia

31 Augustus 2013 - 21 September 2013

Vesuvius, Etna, Stromboli & overige pizza's

17 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Ameeezing Malaysia

28 Oktober 2011 - 01 November 2011

Wenen

01 Juni 2011 - 24 Juni 2011

Rondreis Kleuren, geuren en smaken

06 Augustus 2010 - 03 September 2010

Borneo, Sulawesie en Lombok

18 Juni 2009 - 12 Juli 2009

Alaska

01 Mei 2008 - 04 Juni 2008

Indonesie, Kleine Sunda Eilanden

Landen bezocht: