....rustig aan...... - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu ....rustig aan...... - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

....rustig aan......

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

21 Augustus 2010 | Indonesië, Balikpapan

hallo allen, iedereen van een verdiend weekend aan het genieten? Ik heb gezien dat het ook in NL stralend weer is! Nou ja, ook? hier even niet! Sinds vanmorgen vroeg regent het hier al en ook tamelijk fors: niet iets waar je 'dan toch maar eventjes' doorheen loopt. Maar nu, om 12 uur vind ik het mooi geweest en ben op stap gegaan.
Ik ben sinds eetgistermiddag weer trug in Balikpapan, mijn uitvalsbasis hier op Kalimantan. Ik heb weer hetzelfde hotel geboekt (gewoon het tel.nr. in m'n lokale mobieltje opgeslagen), maar omdat ik er nu al voor de 3e keer was vond ik dat ik wel een ruime discount verdiende: uiteindelijk vondt de 'senior receptionist' dat ook wel; we vonden elkaar in 1. een mooiere kamer, 2. iets lagere prijs. Tja, het gaat ook eigenlijk meer om het spel; hoort er nu eenmaal hier bij. Eergisteravond ben ik op een voor mij inmiddels bekende stek (aan zee; zeggen en schrijven 2 terasjes, waar dus de buitenlanders komen) in de laatste stralen van de middag gaan zitten, en daar ook maar gegeten. Het eten is overal lekker, maar hier kun je ook (zomaar!!!) Bintang biertjes bestellen! Helaas heb ik enkele uurtjes daarna moeten constateren dat er kennelijk iets niet helemaal goed was met dat eten (smaakte trouwens prima, daar lag het niet aan).......'s nachts meer op de WC gezeten dan gebruikelijk (= bijna nooit; 's nachts moet je slapen) en natuurlijk nare buikkrampen. Nou ja, dan weet je het wel. Dus gister tot een uur of half 3 op mijn kamer begleven, in bed zelfs, met enkel water en groene jasmijn thee; dat laatste is zeker geen straf: heerlijk. Dus die Agatha Christie uitgelezen en ook sport en nieuws op diverse zenders aan mij voorbij laten gaan. Nou, er waren toch al enkele lieden die lieten merken dat ik het iets rustiger aan zou kunnen doen (vind ik DUS niet), hun gebeden zijn verhoord. Aan het einde van de middag toch wel op stap gegaan: weet je nog, dat strandje? Ik wilde het toch nog zien! Dus weer een busje gepakt en..... dezelfde kant opgereden als de vorige keer.... Maar iedereen bezwoer me gewoon te blijven zitten, en dat geduld werd weliswaar op de proef gesteld, maar wel beloond! Het strandje is inderdaad hemelsbreed nog geen km weg van mijn hotel, maar die busjes rijden allemaal via volkswijkjes, marktjes en het buscentrum en een hele grote lus.... terug naar waar ik bijna opgestapt was....... en toen was ik er. Zoals gebruikelijk was er praktisch niets te beleven, al zagen de eethuizen met allemaal een soort teras er wel heel leuk uit; beetje Bali (daar waar het mooi is op Bali). Misschien ga ik er vanavond wel weer heen om te eten; we zien wel; m'n buik is nog steeds niet helemaal op orde; vraagt geduld....
Zo dadelijk op zoek in het mooie shopping centre tegenover mijn hotel (wordt dan ook meteen "Mall" gedoopt!) op zoek naar een digitaal kaartje voor mijn film camera. Het sterft hier natuurlijk van de mb telefoonshopjes, maar verder als het om electronica gaat..... Wordt nog een uitdaging! En daarna ga ik eens een kijkje nemen in de SPA van het zusterhotel van mijn hotel (heeft dus ook meteen 3 sterren meer!!! Ja, Ron, DAAR moet je dus ook zitten!). Op z'n minst een lekkere nek-/schouder-/rugmassage en ander lekkers wat ik tegenkom!
Wens me succes!
lfs,
eef

  • 21 Augustus 2010 - 07:32

    Ansje:

    Jeetje, maar een dag op bed is ook wel lekker, maar om daar voor naar Indonsie te reizen is iets wat overdreven toch? ;-) kijk maar uit verder geniet ik nog steeds van je verhalen,
    lieve groet
    Ansje

  • 21 Augustus 2010 - 10:03

    Sjonnie:

    Ach, ondanks een dagje verplichte bedrust, blijft alles toch een groot avontuur, nietwaar?
    liefs.

  • 22 Augustus 2010 - 11:37

    Hugo:

    Hey Eef, wat een goede verhalen weer, ... hoewel een dagje buikloop ... Dat hoort bij de 'cross cultural experience' zullen we maar denken.
    (overigens wel blij dat 't oer-hollandse Bintang biertje geen moment verdachte is geweest in de oorzaak van de buikloop.)
    Je weblog lezers krijgen allemaal alarmerende berichten als: 'Wouterseef's reis zit er bijna op'. Maar als dat 'pas' 3 Sep. is, valt dat gelukkig mee en heb je nog een dag of 10 'cross cultural experience' voor de boeg. Geniet ervan, en (geheel volgens jouw verzoek) wens ik je succes.

  • 22 Augustus 2010 - 11:53

    MP:

    LODtje!
    lieve garnaal,had je nu weer een voedselverg?
    hopenlijk nu over, want bij Manado is heel veel te zien en te doen!
    Overigens weet ik wel slechtere plaatsen ter wereld om in bed te moeten blijven!maar toch was hen niet echt de bedoeling.Ga door met genieten,maar pas op
    voor garnalen!
    Liefs, MP

  • 22 Augustus 2010 - 15:51

    Léonine:

    Je bent ongetwijfeld succesvol geweest in de SPA en banjert, denk ik, (nog?)relaxter rond. Hopelijk zijn je ingewanden onder invloed van al die verwennerij ook weer tot rust gekomen ;-). Dat wens ik je van harte toe zodat je weer ongebreideld kunt genieten van alles wat nog gaat komen. Enjoy!

  • 23 Augustus 2010 - 14:45

    Ron:

    Ja kijk nu kunnen we praten met *** meer. Klinkt behalve de wc-perikelen allemaal geweldig. Wat ben je toch een bezige bij. Jemig zit jij ooit wel eens een dag stil. Want wat jij rustig en relaxed noemt komtmij nog steeds over als een druk programma. Wel allemaal betoverend mooi en leuk dat we zo mee kunnen genieten van jouw avonturen. Geniet nog even en voor later (nog niet aan denken) een goede terugvlucht. Groeten uit Amsterdam waar het dit weekend ook top was met Sail 2010. Helemaal leuk.
    Ron x x

  • 23 Augustus 2010 - 20:37

    Gerry:

    Hoi Globetrotter,
    Wat heb jij toch met boten en motorpech? Had je in Alaska ook al last van. Sabotteer je de boel soms, zodat je tripjes lekker extra lang duren? :-) Na de gedwongen rust op naar de volgende avonturen. Dat er nog maar veel mogen volgen, ook omdat het voor de lezers zo leuk is. Geniet met volle teugen, maar kijk een beetje uit met wat je waar eet!
    Liefs, Gerry.

  • 25 Augustus 2010 - 19:01

    Mieke:

    Hoi Eef. helaas hoort een dagje buikkrampen er ook bij in Indonesië. Hoop wel dat het nu veel beter met je gaat. Ik geniet enorm van je verslagen, zo reis ik toch een beetje met je mee. Je zurkel nu wel op Lombok zijn, geniet lekker van de rust en tot in Holland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eef & Ron

Eef 2023

Actief sinds 01 April 2008
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 75622

Voorgaande reizen:

31 Januari 2023 - 15 Maart 2023

Argentinië: alles wat je van ver haalt .....!

19 Augustus 2019 - 18 September 2019

Suriname

01 Maart 2018 - 02 April 2018

Warm Waters in West Indies

10 April 2017 - 04 Mei 2017

Genieten in Zuid Afrika en Swaziland

21 September 2016 - 03 Oktober 2016

Alle fjorden, de Noordkaap en weer terug!

28 Maart 2016 - 27 April 2016

Indonesië: West Papua, De Molukken, Lombok

01 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Eindeloze Zijderoute, Noord-West China

02 April 2014 - 05 Mei 2014

Awesome Australia

31 Augustus 2013 - 21 September 2013

Vesuvius, Etna, Stromboli & overige pizza's

17 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Ameeezing Malaysia

28 Oktober 2011 - 01 November 2011

Wenen

01 Juni 2011 - 24 Juni 2011

Rondreis Kleuren, geuren en smaken

06 Augustus 2010 - 03 September 2010

Borneo, Sulawesie en Lombok

18 Juni 2009 - 12 Juli 2009

Alaska

01 Mei 2008 - 04 Juni 2008

Indonesie, Kleine Sunda Eilanden

Landen bezocht: