Wat is Napels een geweldige stad! - Reisverslag uit Napels, Italië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu Wat is Napels een geweldige stad! - Reisverslag uit Napels, Italië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

Wat is Napels een geweldige stad!

Door: Georgette en Eef

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

02 September 2013 | Italië, Napels

Heerlijk geslapen en in een aaneengesloten stuk tot 7.15 ! Om de stadverder te leren kennen wilden we deze dag de 'hop on hop off'-bus verder gebruiiken (eerste dag een korte tour op deze bus gemaakt). Daarnaast bezochten we de Cappella Sansevero, waar een onwaarschijnlijk mooi beeldhouwwerk staat , getiteld de 'veiled Christ' van Guiseppe Sanmartino (1753). Kunnen we niet veel woorden an wijden er is maar een manier om dat te begrijpen: het te gaan zien!!! De essentie is dat de lijkwade volledig transparant over de Christusfiguur ligt, terwijl het toch echt 1 blok marmer is.Indrukwekkend!
We hebben genoten van het straatleven, wat een levensvreugde en dat allemaal op de zondagochtend. We hebben zitten luisteren naar straatmuzikanten (beetje zigeunerachtig, dus niet perse heel getalenteerd, maar vol emotie), overal dingen kunnen meemaken, er was overal leven!
Piazza Gesu was een centraal punt voor de bus, maar ook prima eethuisjes en terasjes waar hebben we op z'n Italiaans stevig geluncht hebben met salades, brochetta's en gegrilde sardines (we gaan niet iedere keer vertellen dat we ook 'glaasjes' wijn gedronken hebben).
In de middag zijn we 'hop off' gegaan bij de haven.'Jeetje dit is toch echt geen besloten club?' bracht Georgette nog voorzichtig naar voren. Voor ons in ieder geval niet, dus we liepen gewoon door de hoofdingang, langs de Carabinieri en met opgeheven hoofd de receptie gepasseerd. Prima; we waren binnen. de creme de la creme van deze club bekeek het finishen van een rubberbootjes-race; totaal on-interessant, maar iedereen, inclusief het bedienend personeel, was hier mee bezig, waardoor het voor ons onmogeljk was iets te bestellen. Tenzij we dit deze bij een van de zichtbaar oudgedienden deden, die ons ongetwijfeld direct zouden ontmaskeren. Ons kent ons tenslotte! Dan maar ergens anders een terasje bezoeken.Life is tough!

• 03 September 2013 - 07:53

Ansje:

oh oh oh hahaha ik zie jullie al helemaal voor me, net doen of je neus bloedt en gewoon doorlopen, hartstikke goed, het is dan wel weer jammer dat ze je op een droogje laten zitten.
    Ga er van uit dat jullie dit later hebben ingehaald.
    een rubberbootjesrace, mmm blijft een raar volkje die italianen.
    xxx

• 03 September 2013 - 09:20

MP:

wat een leuke verrassing dat Napel toch veel leuks en moois te bieden heeht!
    In onze (meer oosters gerichte blik) ogen zijn die italianen zo''n vremd volk
    omdat ze zo van pasta houden! Maar genieten jullie maar van al dat mois en
    llekkers,dan doen wij het van een heerlijk zonnetje!
    liefs en groetjes v h t h ,

• 03 September 2013 - 10:07

Marije:

Heerlijk, heerlijk, heerlijk.

Die wijntjes kan ik er zeker zelf bij bedenken.
    Zou ik nl ook zeker bij mijn salade bestellen, wat dat betreft lijk ik best op mijn tantetje.

x van mij

• 03 September 2013 - 17:04

Léonine:

Altijd een succes de 'hop on-hop off' maar als eindpunt een besloten club ... Kreeg er even, heel even maar, een ander beeld bij! Zie het voor me al dat Italiaanse lekkers waar jullie van genieten! XL

• 03 September 2013 - 19:56

Sjonnie:

Die "glaasjes" zullen wel "glazen" en ja dat wisten we van tevoren al, want daar gingen jullie toch voor, of vergis ik me nou?!
    Genieten maar meiden!

Sjon