Napels, met volle bepakking - Reisverslag uit Napels, Italië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu Napels, met volle bepakking - Reisverslag uit Napels, Italië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

Napels, met volle bepakking

Door: Georgette & Eef

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

02 September 2013 | Italië, Napels

Over zwaar gesproken..... ik weet niet wat anderen als zwaar betitelen, maar de wekker om vier uur ('s morgens!) en om 5.40 uur vertrekken is voor de meeste onder ons echt zwaar te noemen. Zelfs voor ochtend mensen als Eef en Georgette! OK, deze hobbel overwonnen natuurlijk, want geen van beiden dus ook een ochtend humeur (zou met een andere samenstelling van dit reisgezelschap wellicht anders geweest zijn?!?!). Met een kleine vertraging dan toch om ca 10 uur 's morgens aan de eerste, echte Italiaanse cappucino volop in de zon begonnen wij deze vakantie. Niets mis mee dus.
Na de shuttle bus een taxi naar het hotel genomen dus alles helemaal ' according to plan' . Alleen..... en daar komt het, de chauffeur vond het slimmer om ons bij het begin van het promenade deel van de Via Toledo af te zetten, anders moest hij vreselijk om.... en het was tenslotte maar enkele meters lopen voor ons...... Ok........
Hij troggelde ons op gebruikelijke mafiosi-wijze nog een tip af, was gebeurd voor je er erg in had, maar ...leuke vent.... moet kunnen.... je kent het wel.
Twee meer dan medium-zware koffers achter ons aan rollend stapten wij af op de rechter gevels om te checken waar we met de nummering zaten: O jee! Allemaal even nummers en wij moesten Via Toledo 323 hebben: de overzijde dus..... en die was op dat punt net bij 83 aangekomen......
Nou, laten we het middenstuk van dit verhaal maar beschouwen als een " black box" , maar er zijn weinig mensen die op die middag langs de mooie winkels van Via Toledo liepen die we niet om de weg hebben gevraagd... Ze kenden 'natuurlijk' allemaal Residencia Reginella echter de route er naar toe was in ieder verhaal anders. We zijn, incl die medium zware koffers, een keer of drie van voor naar achter deze prachtige winkelstraat afgelopen, hebben werkelijk alles en iedereen verwenst, met name natuurlijk de taxichauffeur, om uiteindelijk toch enkele passen van de plek waar we afscheid van hem genomen hadden terrecht te komen bij nummer 323.... Die ingebouwd zat tussen 322 en 324, maar zo gaat dat best vaak in Napels.
Maar, om een lang verhaal kort (kan dat nog?) te maken: we hebben veel van het fantastisch mooie oude centrum van Napels gezien, hebben ook ondertussen 3 of 4 terassen bezocht, straatjes en doorkijkjes gefotografeerd, tyosich Italiaans geluncht in een steegje achter het hotel (hmmmmm risotto, een met hazelnoot en pistache, een met aubergine en pecorini kaas) en 's avonds klassiek een pizza. Natuurlijk hadden we inmiddels de zware bepakking in het hotel achter gelaten maar waren de spieren op allerlei plaatsen zeer vermoeid geraakt. Uiteindelijk een heerlijke lange dag in Napoli, waarvan men zegt na zo'n bezoek te kunnen sterven, maar voor ons ligt er nog veel meer in het verschiet. Eerst morgen nog dag 2 in Napels trouwens!

• 02 September 2013 - 20:45

An Cromberge:

hallo meissies,wat een taxi-chauffeur zeg om jullie zo te dumpen.Voortaan voor de deur af laten zetten hoor! Maar jullie hebben in ieder Geval vast wat van Napels gezien en geproefd en na morgen op weg naar Amalfi.
    Groetjes uit Soest

• 02 September 2013 - 21:04

Karin:

Jeetje en bij welke temperatuur was dit alles? Geweldig verhaal! Leuk geschreven, wel bijzonder de even en oneven nummers aan twee kanten van de straat en dan jullie adres gewoon tussen de even nummers. Ja dat vroeg vliegen is niets alles, toch altijd een aanslag op je slaap....

• 02 September 2013 - 21:54

Léonine:

Wat een toewijding ... zelfs op vakantie nog een 'rondje fitness' ;-) ! En ik hoor jullie oprechte bedankjes aan iedereen, taxichauffeur incluis, voor wéér een extra circuitje ... XL

• 03 September 2013 - 07:48

Ansje:

Jeetje wat een toestand ja die italiaanse mannen zijn echt liever lui dan moe hoor, oh wat zou ik gemopperd hebben (zwak uitgedrukt) maar ik begrijp intussen dat jullie al met al genoten hebben en ZO hoort het ook als je vakantie hebt.
    vergeet je trouwens het overheerlijke italiaanse ijs niet!!!! DAAR kunnen ze mij snachts voor wakker maken :-)xx

• 03 September 2013 - 10:02

Marije:

Hahahahahaha!
    Ik kon alleen maar lachen tijdens het lezen!
    x van mij

• 03 September 2013 - 11:13

Silvana:

Nog een beetje nagenietende van mijn vakantie in La France, heerlijk om jouw Napels avontuur te lezen. Terrasjes, straatjes, doorkijkjes... Jaloers!!! Alleen het tijdstip van opstaan..moet al vreselijk wennen weer aan 6.45 uur; laat staan 4.00 uur! Respect! Geniet er samen van, maar met Georgette heb ik er geen twijfels over dat dit helemaal lukt!
    xx

• 03 September 2013 - 19:52

Sjonnie:

Je ziet maar weer, je moet er wat voor over hebben om al dat moois daar te aanschouwen! Houd vooral de tijgerbalsem bij de hand dames!