Avonturen? - Reisverslag uit Saint Vincent, St. Vincent van Eef & Ron - WaarBenJij.nu Avonturen? - Reisverslag uit Saint Vincent, St. Vincent van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

Avonturen?

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

10 Maart 2018 | St. Vincent, Saint Vincent

Ik weet het, zelf praat ik graag over beleven van avonturen. Grote avonturen, kleintjes. Maar iedereen heeft bij zo’n woord z’n eigen invulling. Voor mij kunnen het ook avonturen zijn als er iets onverwachts is, iets dat je op het andere been zet, een verrassing kan ook!
Dit eiland Saint Vincent, behorend tot republiek Saint Vincent & The Grenadines (die laatste zijn de eilanden ten zuiden, waar ik hierna naar toe reis), heeft me een heel lekker gevoel gegeven. Het idee van Guilty Pleasure heb ik nog steeds bij me, maar ik kom er voor uit dus hoef mij niet guilty te voelen. Bij uitstek is dit een plek om het ervan te nemen. Wat ik ook gedaan heb: zwembad, terras, strand, baaitje, zee, schitterende uitzichten op bootjes..... En natuurlijk de prachtige zonsondergang. Mijn hotel heet Sunset Shores Beach en dat is ook echt van toepassing. Iedere dag ben ik wel even down town gegaan, maar ook dagelijks iets van het bovenstaande, of een combinatie ervan! Naar down town pakte ik dan een taxi (chauffeur heet Jimmy, noemt zich Jimmy Hendrix want dan kun je z’n naam goed onthouden, hahaha) die hier voor de deur staat bijne werkeloos. En terug met de mini bus, wat absoluut afzien is, want net als je voor de vijfde keer denkt nù zijn we echt vol, laat de jongeman wiens taak dat is nog eens een forse gestalte met twee krukken binnen, en daarna nog twee kindertjes..... hahaha.
Alleen maar fun dus, en een heerlijk eiland. De tropische volgels die ik in de botanische tuin had kunnen bekijken heb ik hier voor mijn neus gezien. En de vulkaan in het midden van het eiland ben ik ook niet in eigen persoon gaan bekijken. Ieder van de 32 eilanden hebben hun vulkanische natuur, want elk is vanwege uitbarstingen ontstaan.
Maar allemaal in ruste hoor! ;-)

  • 10 Maart 2018 - 15:51

    Georgette:

    Wat een heerlijk reis ben je nu aan het doen (nou ja doen is misschien niet het goede woord nu) Maar dat het heerlijk en genieten is, is wel duidelijk! Volhouden lijkt me

  • 10 Maart 2018 - 15:57

    Margreet:

    Wat klinkt het toch heerlijk allemaal! Genoeg te doen dus (als je daar behoefte aan hebt)!

  • 10 Maart 2018 - 16:20

    Hilma:

    Heerlijk te lezen hoe je geniet en wijs hoor
    dat schuldgevoel het zwijgen op te leggen. Het is tenslotte vakantie en wat voor één. Tijd van alle hens aan dek komt nog!!! Lfs

  • 10 Maart 2018 - 16:49

    Sjonnie:

    Zo dit klinkt weer fantastisch! Tropische geluiden en vergezichten en op die beach toch wel met een tropische cocktail

  • 11 Maart 2018 - 11:46

    Ron:

    Ha ha heb het meteen even opgezocht. Het eiland is maximaal 20 km lang dus de mini bus rit is op te brengen; zeker als je dan weer een lekkere cocktail (Rum Punch??) in het vooruitzicht hebt. Voel toch wel een toekomstige trip opkomen ......(en met een pensioenvooruitzicht over 2 jaar gaat dat ook niet al te lang duren) en dat allemaal door jouw beeldende beschrijvingen. Geniet nog lekker ga je ook nog naar het naburige nootemuskaateiland Grenada? Efin we beleven het een beetje met je mee. Al is het hier vandaag wat grauw, regenachtig ofwel brrrrrrr. xx

  • 11 Maart 2018 - 11:50

    Ron:

    En ook hotel nog even gegoogled. Gewoon klein paradijsje, mooi uitzicht en inderdaad foto van een lekkere Rum Punch!!

  • 12 Maart 2018 - 15:01

    Eef & Ron :

    Dank jullie allemaal voor de reacties! Leuk Ron, dat er echt research op los laat! Maar er zit echt geen fake news tussen hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eef & Ron

Eef 2023

Actief sinds 01 April 2008
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 75622

Voorgaande reizen:

31 Januari 2023 - 15 Maart 2023

Argentinië: alles wat je van ver haalt .....!

19 Augustus 2019 - 18 September 2019

Suriname

01 Maart 2018 - 02 April 2018

Warm Waters in West Indies

10 April 2017 - 04 Mei 2017

Genieten in Zuid Afrika en Swaziland

21 September 2016 - 03 Oktober 2016

Alle fjorden, de Noordkaap en weer terug!

28 Maart 2016 - 27 April 2016

Indonesië: West Papua, De Molukken, Lombok

01 Mei 2015 - 30 Mei 2015

Eindeloze Zijderoute, Noord-West China

02 April 2014 - 05 Mei 2014

Awesome Australia

31 Augustus 2013 - 21 September 2013

Vesuvius, Etna, Stromboli & overige pizza's

17 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Ameeezing Malaysia

28 Oktober 2011 - 01 November 2011

Wenen

01 Juni 2011 - 24 Juni 2011

Rondreis Kleuren, geuren en smaken

06 Augustus 2010 - 03 September 2010

Borneo, Sulawesie en Lombok

18 Juni 2009 - 12 Juli 2009

Alaska

01 Mei 2008 - 04 Juni 2008

Indonesie, Kleine Sunda Eilanden

Landen bezocht: