En steeds maar die koffie - Reisverslag uit Briatico, Italië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu En steeds maar die koffie - Reisverslag uit Briatico, Italië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

En steeds maar die koffie

Door: Eef en Georgette

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

06 September 2013 | Italië, Briatico

Wat heerlijk dat we hier in Frascineto niet slechts een kamer hebben maar een volledig appartement. Dat voelt meteen ruimer, alwaren we hier maar 1 nacht. We waren weer bijtijds uit de veren, en nog tijdens het badkamerbezoek van Georgette, 20 min. voor de afgesproken tijd dat ons ontbijt bovengebracht zou worden, staat de eigenaar met zijn hele 1.62 m binnen met zijn hele koek, zopie, koffie en druiven..... Hmmm! Zo hoort het niet. We houden het op zijn interpretatie van gastheerschap, waarbij wellicht hoorde dat hij ongemerkt alle lekkers voor ons klaar wilde zetten. Maar voelde niet goed. Goed, appartement en ontbijt op zonnig gerras uitstekend, en om een uur of half 10 weer gaan rijden. Prachtig, ruig stukje Italie, dat moet gezegd worden, en wanneer onder ons lezerpubliek zich nog bergwandelaars van het Pruigere soort bevinden (het zou zo maar kunnen...) dan moet men maar eens googlen op Nationaal Park Pollino en erop uit trekken. Omdat we de vorige dag toch wel veel auto-uurtjes hadden gehad, weliswaar met leuke stops, zijn we deze dag wat eerder naar de snelweg A-3 gegaan. Alle wegen bijna, incluis de snelwegen, zijn heel rustig. Erg weinig verkeer in dit deel van Italie en heel nieuwe wegen, dat kun je zien. Dus lekker om te rijden als buitenlander, en nog steeds heerlijk van de uitzichten kunne genieten: heuvels, bergen van 500 tot 1.000 m hoog, welige begroeiing en rotsen boven een lage boomgrens. Lekkere tocht. Onderweg, weer terug bij de kustweg van Calabrie, nog zo'n 1.100 m gestegen met de Opel Mariva, kon net!, om daar op een lekker kop koffie getrakteerd te worden in de lokale bakkerswinkel / roddelplek. Heel leuk, en super koffie, maar als je dan op zo'n afgelegen plek maar iets in het Engels wilt vragen, grijp je mis. Er was 1 heer, die samen met nog 3 anderen op een leugenbankje zat toe te kijken, wist zich nog redelijk in het Duits uit te drukken. Ik heb hem maar niet gevraagd hoe hij aan die kennis kwam.....
Langs de kust van Calabrie dus afgezakt, tot aan Briatico tussen 2 drukbezochte vakantieplekken Pizzo en Tropea. Heerlijke 2 dagen gehad hier, want de "hotelkamer" is hier eigenlijk een soort huisje (het hotel heet eigenlijk ook villaggio.... Incl. Engertainment, maar niet voor ons) met heerlijk strandje voor de deur, en een Mediterraneee-zo blaw-zo blauw. Vandaag meteen na ontbijtje poosje zwemmen/bakken, daarna Pizzo bekeken, en weer retour strand. Prima... Voor even dan.

• 06 September 2013 - 22:13

Sjonnie:

Sorry, maar die bergwandelingen laat ik graag aan andere getrainde mensen over.
    Momenteel hou ik het maar even bij een rustige mindfulnesstraining, ook heel rustgevend!
    Liefs Sjon

• 07 September 2013 - 09:33

MP:

Zo,dat was weer een leuk verslag! Ik heb geprobeerd om op de atlas jullie
    te volgen,maar die plaatsen die je noemde beb ik niet kunnen vinden,jullie gelukkig wel!
    Het is een mooi land,maar al die hoogtes,dat is niks voor mij!
    Hier gaat alles goed;het weer is omgeslagen,geen hitte meer maar morgen
    veel regen,nou dat is prima want het is nog altijd erg droog.
    Veel groetjes en liefs.mapa.

• 07 September 2013 - 18:32

An:

Hai dames,
    Gezellig om eens het verslag van iemand anders te volgen. Even een vraagje wat aansluit op MP: zitten jullie nu in de hak van de laars of juist op de teen van de laars? Het bijgeleverde kaartje is wat onduidelijk daarover. Dat jullie ver weg zitten in Italië is wel duidelijk, als de enige buitenlands gesproken taal steenkolen duits is!
    Geniet er nog maar lekker van enne... hebben jullie ook wat sfeerfotootjes?
    gr. Bert en An

• 08 September 2013 - 12:52

Eef & Ron :

bericht voor al onze lezers, de trouwe en de minder trouwe: het vereist een saldo aan foto's op mijn logbook account, en daar schijnen een paar mensen of op vakantie te zijn of te liggen snurken, zoals momenteel iedereen hier in Italie op dit tijdstip van de zondag, en ook een redelijk sterke PC met internet om de foto's van de camera naar deze site te uplooden. Die laatste heb ik nu wel, maar de eerste helaas niet. Blijf lezen, want je geduld wordt beloond!

• 09 September 2013 - 10:40

Silvana:

Hoi Eef/Georgette,

Ik denk dat die Italiaan van de roomservice wellicht gehoopt had samen met jullie te mogen ontbijten??..( Geef hem geen ongelijk!
    V.w.b. de soms lastige communicatie met Italianen, jullie hebben toch wel dat mooie plaatjesboek bij je waarin je a.d.h.v. de afbeeldingen kunt duidelijkmaken wat je wilt?? Anders wordt dat een verjaardagscadeautje voor november a.s., Eef! Altijd handig voor toekomstige trips!
    Ik ga maar eens een cappucinootje uit de automaat halen. Tja verschil moet er zijn!
    Njoy!!!
    xx

• 09 September 2013 - 22:04

Sjonnie:

We blijven geduldig wachten.......