Cefalù en een beetje strand - Reisverslag uit Cefalù, Italië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu Cefalù en een beetje strand - Reisverslag uit Cefalù, Italië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

Cefalù en een beetje strand

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

11 September 2013 | Italië, Cefalù

De ochtend rustig beginnen op het strand op een ligbedje denken jullie, maar in feiite zijn we aan de zware arbeid om een kleurtje te kweken; valt allemaal niet mee hoor!
Na een paar uurtjes noeste arbeid gaan we op weg naar Cefalù, waar vanuit de zee een enorme rots hoog boven de omgaving uittorend genaamd 'La Rocca' (heeft vast iemand lang op gestudeerd). Het plaatsje inrijdend zien we in eerste instantie alleen maar nieuwbouw en weinig interessants, maar door een paar keer naar ons idee ' verkeerd' te rijden komen we in het heel hoog gelegen oude centrum, een middeleeuws plaats met een Duomo aan een centraal plein.Aan het begin van dit oude gedeelte wordt aangeraden niet met de auto verder te gaan, maar daar te parkeren, omdat de straatjes nogal (!?) nauw zijn. Wij hadden het idee dat een beetje dichterbij parkeren fijner zou zijn en tenslotte hebben we klein Opeltje. Deze bleek toch wat groter dan we ingeschat hadden en de straatjes wat smaller. Eef, toch niet voor een kleintje vervaard qua stuurmanskunst- was op enig moment even (nou.... heel even dan....)van plan het stuur uit handen te geven aan een te hulp geschoten Italiaan toen we in een bochtje 'vast' leken te staan. Met een laatste poging lukte het uiteindelijk zelf uit onze letterlijk benarde situatie weg te rijden en de auto vervolgens maar snel op het aanbevolen parkeergedeelte te plaatsen. Te voet hebben we het middeleeuwse gedeelte verkend. We wilden de boottocht naar Lapari boeken, omdat voor we vertrokken de schema's van september nog niet bekend waren. We hebben uiteindelijk bij een Touristoffice, een boeking kantoor en een taleninstituut (een zeer behulpzame buurvrouw van een internetkantoor) gezeten, die ons allemaal behulpzaam wilden zijn, maar het allemaal niet voor elkaar kregen om te zien of en welke boten we kunnen nemen naar Lipari. Raar dat het ook niet op internet te vinden was (het leek dat er geen boot meer ging na 10 september),maar de dame van het taleninstituut zei, haar handen in de lucht stekend, 'dat is nu eenmaal Italie'. Kortom we moeten zelf maar - in contact met de eigenaar van ons appartement in Lipari- achterhalen vanwaaruit en hoe we kunnen boeken.
Tot slot van een enerverend dagje nog even aan het werk op het strand. Resultaat in de maak.

• 11 September 2013 - 11:39

Ansje:

oh jeetje wat erg, en wat naar ook vooral want je kunt letterlijk GEEN KANT UIT brrrr niets voor mij.
    ben blij dat ze het dak niet hebben open hoeven snijden om jullie te bevrijden, brrrrr,
    ik begrijp wel dat jullie je uitstekend vermaken, HEEEEEEEEEL GOED!!!

• 11 September 2013 - 12:01

Margreet:

Terug uit Italië, val ik in jullie smeuïge vakantie verhaal! Heerlijk om te lezen! En wat ben je lekker eigenwijs Eef! Nou ja, je bent nog jong, komt wel goed!?
    Na de Kunstroute van a.s. zondag ga ik jullie verhalen nog lezen.....lijkt me leuk!

Ik wens jullie nog veel plezier in Italië! Overigens heb ik van de week ook ervaren dat een boot opeens niet vaart! Dag, dag

• 11 September 2013 - 12:39

Léonine:

Er daagt iets van gewend om tegen het verkeer in te rijden en nog net een rolstoel weten te ontwijken en dan 'overleven' jullie de smalle straatjes niet ... zéér verrassende wending ... maar die hoort bij jullie.
    En er blijkt toch ook iets van afzien in het ochtendprogramma te zitten, niet teveel hoor! Lees niets over de eigenaar ... valt niet in de categorie 'niet onappetijtelijk'? Veel plezier ladies! XL

• 11 September 2013 - 12:51

Christel:

Oh, krijg gelijk nachtmerries van auto's die geen kant meer uitkunnen zonder flink te krassen. Petje af voor jullie stuurmanskunsten.Ik geniet van jullie verhalen en avonturen. Blijf vooral lekker eigenwijs, dat lees zo lekker voor ons thuisblijvers :-) Have fun!

• 12 September 2013 - 08:34

MP:

Zo zie je tenminste nog eens wat! Maar je moet er wel erg voor klimmen om terug in de tijd te gaan!
    Twee "klipgeiten" op de italiaanse rotsen! Als ik jullie was, zou ik nog maar 3 maanden bijtekenen.
    Make fun . . . .maar laat nog wat wijn over voor de inlanders!
    Groetjes, MP

• 12 September 2013 - 10:39

Marije:

Nee hoor, niet eigenwijs....! Maar wel weer een ervaring erbij die jullie niet snel zullen vergeten.
    Mooi verhaal.
    x van mij