Montreal - Reisverslag uit Cefalù, Italië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu Montreal - Reisverslag uit Cefalù, Italië van Eef & Ron - WaarBenJij.nu

Montreal

Door: Georgette en Eef

Blijf op de hoogte en volg Eef & Ron

11 September 2013 | Italië, Cefalù

Tijd voor wat cultuur! Nou ja, wel natuurlijk even relaxt gestart op het strand en daarna richting Palermo om Montreal te bekijken een plaatsje bekend om een prachtige Cathedraal.
Het oude centrum lag weer hoog in top, waar we weer tegenaan moesten klauteren (met de auto welliswaar, maar toch). We werden geleid naar een Parking en met onze ervarigen nog vers in het geheugen hebben we het bord maar braaf gevolgd en eindigden in een smal straatje met een poort die met een helling van (geschat)) 50% naar beneden uitkwam op een parkeer'dek'. Het was inmiddels wel lunchtijd en kunst valt ook beter op een volle maag (zelf verzonnen waarheid), dus maar een terrasje op met uitzicht op de Cathedraal. Hier kregen we ook een stempeltje op onze parkeerkaart, ten teken dat we daar geluncht hadden en daarom de parking gratis werd. Koppelverkoop heet dat geloof ik en wij als Nederlanders gaan eendergelijk koopje niet uit de weg!
Maar dan de Cathedraal; werkelijk geweldig om te zien; het volledig beschilderde schip en de zijbeuken met Romeinse, Moorse, Byzantijnse invloeden. Maar ook de rondgang rond een binnentuin met versierde ranke zuilen was zeer de moeite waard. Je begrijpt dat we daar wel wat tijd aan hebben besteed.

• 13 September 2013 - 12:05

Margreet:

Wauw, klinkt heerlijk relaxed en mooi! En wat een vlotte leerling ben je Eef! Super! Ik zie uit naar jullie volgende verhaal!

• 13 September 2013 - 17:47

Karin:

Heerlijk hoor!
    Klik ik op de foto, ik dacht nog nu krijg ik eindelijk foto's... Is t een advertentie... Hahahaha
    Ik denk vast pas foto's ga zien wanneer jullie terug zijn.
    Ga nu eerst zelf een weekje op vakantie in Friesland, denk overigens dat we ons opsluiten op t sloepje want ma en di wordt t regen en 14 graden.... Dan wil ook helemaal geen zonnige foto's van jullie zien! Hahahaha we nemen de kachel mee!
    Liefs Karin

• 14 September 2013 - 00:00

Sjonnie:

Ik moet nodig een dagje vrij nemen om al jullie schitterende verhalen te blijven volgen.
    Blijf genieten dames!

Liefs Sjon